آموزش افزایش حجم iCloud

 

همه ما در گوشی‌ های آیفون خود به این مشکل برخورد کردیم که فایل ‌ها ، عکس ‌ها و ویدیوها یا هر اطلاعات دیکری که در گوشی مان ذخیره می ‌کنیم روزی فضایش به اتمام می ‌رسد و یا میخواهیم اطلاعات واتس اپ خود را به گوشی دیگری منتقل کنیم. این موارد یکی از مشکلات اساسی در گوشی ‌های ماست به همین علت شرکت اپل یک سرویسی فراهم کرده که علاوه ‌بر این ‌که یک فضای فیزیکی ثابت در گوشی موجود داریم و اطلاعات در آن ذخیره میشود ، یک فضای ابری با حجم متغیر هم در اختیار ما قرار داده که می ‌توان اطلاعات خود را در آن ذخیره کنیم برای ذخيره این اطلاعات نیازمند یکسری شرایطی هستیم که در ادامه به بحث و بررسی آن‌ها می‌ پردازیم.

iCloud یک فضای منحصر به فرد است یعنی این ‌که به اپل آیدی ما متصل می ‌شود و در اختیار ما هست، بنابراین برای هر فرد یک فضای شخصی به حساب می‌ آید به‌ همین صورت است که با آن منحصر به ‌فرد می‌گوییم اما باید به این نکته بسیار توجه کنیم که وقتی که فضای iCloud ما به اتمام برسد دیگر نه از داده ‌های ما به کار می‌گیرد و نه همگام ‌سازی انجام می‌ دهد، داده‌ها اطلاعات فایل‌ ها همه آن ‌ها با بروز خطا مواجه می‌شود بنابراین بهتر است قبل ‌از اتمام فضای آی کلود خود از آن اطلاع داشته باشید و کارهای لازم را انجام دهیم.

چگونه می‌توان به فضای باقی مانده‌ از حجم آیکلود خود پی‌ برد؟

برای اینکه متوجه حجم باقی‌ مانده خود شویم بهتر است که از بخش تنظیمات روی اولین قسمت که مربوط به اپل ایدی شماست بزنید و سپس گزینه iCloud را انتخاب کنید و در آخر گزینه Manege Storage را انتخاب کنید.

Settings> AppleID> iCloud> Manege Storage

در اینجا می‌توانید به میزان حجم موجود آی کلود خود پی ببریم و میزان باقی‌ مانده از فضای ابری را متوجه بشید.

از طریق آی کلود یک فضای ذخیره‌سازی برایمان ایجاد می‌شود که علاوه‌ بر فضای ذخیره‌ سازی که از طریق فیزیک برای ما فراهم شده‌ است یک فضای ابری هم فراهم می‌شود که حجم آن  به صورت پیش فرض پنج گیگابایت می‌باشد که اگر بخواهیم این فضا را افزایش دهیم باید هزینه‌ آن را به اپل پرداخت کنیم. از آنجا که پرداخت هزینه‌ ها برای همه مقدور نیست بنابراین یکسری راهکارها وجود دارد که می‌ توانیم از طریق آن این فضا را مدیریت کرد و یا حجم آن را افزایش دهیم که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

راهکارهایی برای افزایش حجم فضای آیکلود

برای مدیریت این که فضای ابری،  یکسری راهکار ها وجود دارد که با رعایت کردن نکات می‌ توان فضای ابری را مدیریت کرد، البته همان‌ طور که گفته شد با خرید اشتراک و پرداخت هزینه می‌توان به فضای بیشتری دسترسی پیدا کرد. این راه کارها عبارت هستند از:

 

همان طور که گفته شد حجم آیکلود به صورت رایگان برای هر کاربر 5 گیگابایت می باشد. اگر فایل ها و اطلاعات شخصی شما بیش از 5 گیگابایت باشد شما نیاز دارید که این حجم پیش فرض را افزایش دهید. اپل 3 پلن 50 گیگابایتی، 200 گیگابایتی و 2 ترابایتی که قیمت های این پلن ها به ترتیب ماهیانه 1 دلار ، 3 دلار و 10 دلار می باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد این را داشته باشید که حجم آیکلود خود را به 50 گیگابایتی افزایش دهید می بایست هر ماه 1 دلار به اپل بپردازید. این کار با گیفت کارت اپل امکان پذیر است. در مورد آموزش شارژ اپل ایدی با گیفت کارت در این وبلاگ مطلبی منتشر شده که می توانید استفاده کنید. اگر به عنوان مثال یک گیفت کارت 10 دلاری اپل وارد اپل ایدی خود کنید و پلن 50 گیگابایتی را انتخاب کنید، 10 ماه این پلن برای شما فعال می شود و ماهیانه به صورت خودکار 1 دلار از شارژ اپل ایدی شما کسر میشود.

اگر قصد خرید گیفت کارت ندارید می توانید از روش های زیر برای مدیریت حجم 5 گیگابایتی خود انجام دهید:

  • حذف فایل های پشتیبان قدیمی

اصلی‌ ترین استفاده‌ ای که از آیکلود می‌ شود این است که بک اپ ها و فایل‌ های پشتیبان از داده‌ ها و فایل‌ ها را ذخیره و نگهداری می‌ کند بسیاری از افراد هستند که فایل های پشتیبان قدیمی و جدیدی را نگهداری می‌کنند و حالا برای این‌ که بخواهیم این فضا را افزایش دهیم و میزان حافظه زیادی را داشته‌ باشیم بهتر از فایل های قدیمی  حذف کنیم  فایل‌ هایی که مدت زیادی است به آن‌ ها نگاه هم نکردیم با حذف کردن این فضا مقدار فضای زیادی آزاد می‌شود و می‌توان مدیریت خوبی روی این فضای ابری داشته باشید .

  • مدیریت و بهینه سازی فایل نسخه پشتیبان

یکی دیگر از روش‌ هایی که می‌ تواند به افزایش حجم آیکلود شما کمک کند، این است که وقتی نسخه پشتیبان تهیه می‌ کنیم مدیریت کنیم، یعنی تنظیم خاصی روی آن اعمال کنیم مثلاً فایل‌هایی که در نسخه پشتیبان نیاز نداریم و از آن بک آپ گیری می کنیم که بک اپ گرفتن از آن‌ها ضروری نیستند، مثل شماره تلفن‌ها یا پیامک و یا سایر موارد که با حذف این فایل ها از نسخه پشتیبان می توان فضای زیادی را آزاد کرد.

  • بهینه سازی ایمیل

یکی دیگر از روش‌ هایی که می‌ توان از طریق آن فضای آیکلود رو افرایش دهیم این است که ایمیل خود را بهینه‌سازی کنیم این روش به این صورت است، که فضای آی کلود خود را به وجود می‌ آوریم آی کلود به ما یک ایمیل می‌ سازد و به ما یک ایمیل می‌ دهد، اگر بخواهم این آی کلود را روی ایمیلی که به ما داده بک آپ بگیریم به‌ طور معمول فضای بسیار زیادی را خواهد گرفت بهتر است که فایل آی کلود را روی ایمیل خود بسازید یعنی پسوند آیکلود نداشته باشد از این طریق می‌ توان فضای بسیار زیادی را آزاد کنید .

  • پیام های قدیمی را حذف کنید.

روش دیگری که از طریق آن می‌ توان فضا را آزادسازی کنیم این است که پیام‌ های موجود را به حداقل برسانیم یعنی این‌ که اگر مدت زیادی است که از آیفون یا اپل استفاده می‌ کنید. به‌ طور معمول پیام‌ ها در آن باقی مانده اند و برای مدیریت این فضا بهتر است که پیام‌ها را به حداقل برسانیم چون پیام‌ ها حاوی تعداد زیادی استیکر یا موارد دیگر هستند فضای زیادی را اشغال خواهند کرد با حذف کردن این پیام‌ ها فضا را آزاد خواهید کرد البته باید به این نکته هم توجه کنیم که اگر پیام‌ های شما پیام‌ های مهمی هستند بهتر است همه آن ها را یکجا حذف نکنید آن‌ها را انتخاب کرده و تک‌ تک حذف کنید تا اطلاعات مهمتان پاک‌‌ سازی نشود .

جمع بندی

همان‌ طور که گفته شد برای آنکه فضای ذخیره‌سازی خود را بیشتر کنیم بهتر است که از آیکلود استفاده کنیم که در گوشی‌های اپل و آیفون موجود هستند و استفاده از این امر رایگان هست که حجم پنج گیگا بایتی دارد ولی درصورتی‌ که نیاز باشد فضای بیشتری داشته باشید بهتر است که حجم زیادی خریداری کرده و یک سری که هزینه‌ای دارد و با پرداخت کردن این هزینه‌ ها می‌ توانید فضای زیادی را به دست آورد البته یکسری موارد هم وجود دارد که در بالا به آن اشاره شد و با رعایت کردن این موارد می‌ توان حجم آیکلود خود را آزادسازی کرده و این حجم را مدیریت کرد.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان