چگونه اپل آیدی خود را شارژ کنم؟ آموزش شارژ اپل ایدی با گیفت کارت اپل

با خرید محصولات شرکت اپل و برای استفاده از محصولات نرم افزاری و حتی برخی محصولات سخت افزاری این شرکت نیاز به خرید اپل آیدی یا Apple ID دارید. در واقع بهتر است بگوییم که شما نیاز به ساخت یک شناسه دارید. اما از آنجایی که عموم افراد با مراحل ساخت اپل آیدی آشنایی ندارند، ترجیح می‌دهند تا آن را نیز به صورت آماده خریداری کنند. در ادامه با آموزش شارژ اپل ایدی همراه ما باشید.

بعد از ساخت اپل آی دی و ورود به اکانت خودتان در گوشی آیفون یا آیپد، شما به اپ استور و کلیه خدمات دیگر اپل دسترسی داشته و می‌توانید خریدهای نرم افزاری خود را برای انواع بازی و برنامه انجام دهید.

در ادامه این مقاله از وبلاگ موبوگیفت قصد داریم به معرفی اپل آی دی پرداخته و با بررسی امکانات و ویژگی‌هایی که این شناسه در اختیار شما قرار خواهد داد، در نهایت با معرفی سایتی برای خرید گیفت کارت اپل چگونگی و آموزش شارژ اپل آیدی را به شما آموزش خواهیم داد.

اپل آیدی چیست؟

همانطور که اشاره کردم، اپل آیدی در واقع یک شناسه منحصر به فرد برای هر فردی است که برای استفاده از محصولات و خدمات اپل نیاز است آن را بسازید. همانطور که می‌دانید شرکت اپل در محصولات مختلفی که شامل آیفون، آیپد، آیپاد، اپل واچ و انواع کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ مک، مک بوک و مک بوک پرو هستند، دسترسی به یک سری نرم افزار را در اختیار شما قرار داده است که عبارتند از:

  • اپ استور آی او اس (ios app store)
  • اپ استور مک (mac app store)
  • آیکلاود (icloud)
  • آی بوک یا اپل بوک (ibook – apple book)
  • فیس تایم (face time)
  • آیتونز (itunes)
  • آی مسیج (imessage)

اپل با استفاده از اپل ایدی در واقع هویت شما را روی این محصولات و نرم افزارها اعتبار سنجی می‌کند و تا زمانی که یک اپی آیدی تهیه نکنید، امکان دسترسی به این خدمات را نخواهید داشت.

ساخت اپل آی دی هم چیز زیاد سختی نیست، در مقالات بعدی موبوگیفت به شما نحوه ساخت apple id را به صورت کامل تصویری آموزش خواهیم داد.

شما پس از ساخت یک اپل آی دی کافی است با استفاده از آی دی و رمزی که برای آن انتخاب کردید، در دستگاه مربوطه وارد شوید تا به محصولات و نرم افزارهای اپل دسترسی داشته باشید. برای برنامه‌ها و بازی‌های پولی هم کافی است اپل آیدی را شارژ کنید که از طریق گیفت کارت اپل قابل انجام است.

گیفت کارت اپل چیست؟

قبل از اینکه ببینیم گیفت کارت اپل چیست، باید با مفهوم کلی گیفت کارت (gift card) آشنا شویم.

گیفت کارت ها نوعی کد متشکل از اعداد و حروف انگلیسی هستند. معمولا این کدها به صورت ۲۵ رقمی هستند که درست مثل یک کارت هدیه می‌توانید از آنها استفاده کنید. ساده‌تر بخواهم مثال بزنم، انگار که شما شارژ سیم کارت خریداری کرده باشید.

شما می‌توانید با وارد کردن کدی که روی گیفت کارت قرار دارد، مقدار اعتباری که برای این گیفت کارت در نظر گرفته شده را به صورت اعتبار دلاری در اکانت خود دریافت کنید. درست مثل اعتبار شارژ سیم کارت که پس از وارد کردن کد دستوری، سیم کارت شما به اندازه مبلغی که روی کد شارژ درج شده شارژ می‌شود.

در خصوص اپل نیز همین گونه است و با خرید گیفت کارت یک کد ۱۶ رقمی را دریافت خواهید کرد. مثلا اگر شما یک گیفت کارت ۱۰۰ دلاری اپل خریداری کنید، بعد از وارد کردن کد گیفت کارت از طریق سایت اپل یا برنامه اپ استور که روی گوشی قرار دارد، می‌توانید ۱۰۰ دلار اکانت خود را شارژ کنید.

استفاده از گیفت کارت برای ما کاربران که در ایران هستیم و به دلیل تحریم و نبود شرایط خرید با کارت‌های بانکی و پی پل امکان شارژ اکانت اپل را نداریم، بهترین گزینه است.

نحوه شارژ اپل آیدی چگونه است؟

حالا که با گیفت کارت آشنا شده و دانستید که گیفت کارت اپل چگونه کار می‌کند، در ادامه به آموزش شارژ اپل ایدی اپل از طریق گیفت کارت می‌پردازیم.

شما در ابتدا برای اینکه بتوانید Apple ID خود را شارژ کنید، نیاز به خرید یک گیفت کارت اپل دارید. سایت‌های زیادی هستند که در زمینه خرید گیفت کارت فعالیت می‌کنند، اما یکی از سایت‌هایی که برای خرید پیشنهاد می‌کنیم موبوگیفت است.

با خرید گیفت کارت اپل از موبوگیفت امتیاز بگیرید

شما با خرید گیفت کارت اپل از موبوگیفت ، نه تنها اپل آی دی خود را شارژ می‌کنید، بلکه در هر بار خرید، بسته به مبلغی که برای خرید انتخاب کردید امتیازی دریافت می‌کنید. با هر بار خرید کردن امتیازات شما بیشتر شده و می‌توانید با خرج کردن این امتیاز برای استفاده از کد تخفیف یا شرکت در قرعه کشی استفاده کنید.

گام اول: انتخاب و خرید گیفت کارت اپل

ابتدا باید یک گیفت کارت خریداری کنید. برای این کار می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید گیفت کارت اپل مشابه انچه که در تصویر زیر می‌بینید، یکی از گیفت کارت‌ها را که به ترتیب شامل گیفت کارت ۲ تا ۱۰۰ دلاری هستند را برای خرید انتخاب کنید.

خرید گیفت کارت اپل

همانطور که در تصویر می‌بینید، با انتخاب هر کدام از این مبالغ، اپل آی دی شما به همان میزان شارژ شده و علاوه بر این از ۲ تا ۸۰ امتیاز در سایت موبوگیفت دریافت خواهید کرد.

گام دوم: شارژ کردن اپل آی دی

به منظور شارژ کردن اپل آی دی لازم است که ابتدا یک اپل آیدی تهیه کرده باشید. ما فرض را بر این می‌گیریم که شما وارد اکانت خود شدید، بنابراین به ترتیب مراحلی که در تصویر زیر می‌بینید و توضیح داده شده، مراحل را طی کنید.

 

 

آموزش شارژ اپل ایدی

 

  1. ابتدا برنامه App Store را باز کنید.
  2. همانطور که در تصویر می‌بینید روی تصویر پروفایل کلیک کنید. اگر وارد اکانت نشده باشید، به جای تصویر پروفایل خودتان، آیکون آدمک نمایش داده می‌شود که باید در مرحله بعد نام کاربری (Apple ID) و رمز ورود را وارد کنید.
  3. در مرحله بعد همانطور که در تصویر دوم می‌بینید روی گزینه‌ی Redeem Gift Card or Code کلیک کنید.
  4. همانطور که در تصویر سوم می‌بینید دو گرنه دارید. اگر Use Camera را انتخاب کنید، می‌توانید با اسکن بارکد که روی گیفت کارت قرار دارد آن را شارژ کنید. اگر گزینه You can also enter your code manually را انتخاب کنید، می‌توانید کد گیفت کارت ۱۶ رقمی اپل را به صورت دسترسی وارد کنید.

هر کدام از این موارد را که انتخاب کردید بعد از اینکه گیفت کارت وارد شده باشد مشابه تصاویر زیر که از سمت راست به چپ مرتب شده، خواهید دید که مبلغ و توضیحات گیفت کارت به شما نمایش داده می‌شود.

 

در نهایت پس از اینکه همه چیز درست بود، روی دکمه Redeem که در تصویر وسطی می‌بینید کلیک کنید. بعد از انجام این شارژ اپل آیدی شما انجام گرفته و اگر به صفحه اصلی اپ استور برگردید، خواهید دید که امکان خرید انواع بازی، برنامه، کتاب، موسیقی و… را دارید.

جمع بندی و کلام آخر

در این آموزش از وبلاگ موبوگیفت به شما یاد دادیم که چطور اپل ایدی خود را شارژ کنید و در کنار آن نیز به معرفی نکاتی در خصوص اینکه اپل آیدی چیست ، آموزش شارژ اپل ایدی با گیفت کارت اپل و اینکه چطور می‌توانید با کمک گیفت کارت از فروشگاه اپ استور خرید کنید پرداختیم.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در هنگام خرید گیفت کارت دقت کنید که حتما کشوری که برای خرید انتخاب کردید، با کشوری که در تنظیمات ریجن اپل آیدی انتخاب شده یکی باشد و از همه مهم‌تر اینکه حتما از VPN همان کشور برای وارد کردن گیفت کارت و شارژ apple id استفاده کنید.

در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص خرید گیفت کارت اپل یا آموزش شارژ اپل ایدی با گیفت کارت اپل دارید، از بخش نظرات ارسال کنید تا کارشناسان موبوگیفت شما را راهنمایی کنند.

 

4دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • نگین حسنی مقدم

    22 اکتبر 2022، 05:43
    ارسال پاسخ

    من در خارج از ایران هستم و قبلا از سایت شما با اینترنت ایران خرید انجام میدادم.در حال حاضر که به اینترنت ایران دسترسی ندارم چطور میتوانم گیفت کارت خریداری کنم؟

    • موبوگیفت

      01 نوامبر 2022، 10:44
      ارسال پاسخ

      سلام و وقت بخیر خدمت شما مشتری گرامی موبوگیفت.
      متاسفانه امکان خرید از خارج از کشور فراهم نیست، از دوستان و آشنایان خود در ایران بخواهید که برای شما خرید را انجام دهند و کد گیفت کارت را برای شما ارسال کنند.

  • محمد ترکمن

    03 ژانویه 2023، 11:05
    ارسال پاسخ

    سلام تفاوتی ندارد که ما ریجن (region) دستگاه رو مثلا بحرین گذاشتیم یا امریکا؟ گیفت کارت ها انگان دارای ریجن هستند. مشکلی ندارد؟ با تشکر

    • موبوگیفت

      07 ژانویه 2023، 21:12
      ارسال پاسخ

      محمد عزیز؛ ریجن دستگاه اهمیتی ندارد ، ریجن اپل ایدی شما مهم است که حتما باید با ریجن گیفت کارت یکسان باشد.
      در صورتی کشور اپل ایدی با کشور گیفت کارت یکسان نباشد، گیفت کارت روی اپل ایدی وارد نمیشود و خطا میدهد.

پشتیبانی تلفنی رایگان