چگونه در ایکس باکس بازی بخریم

اگر شما هم به دنیای بازی علاقه داشته باشید و بخش زیادی از زمان خود را به عنوان یک گیمر سپری کنید، حتماً با کنسول‌های بازی آشنا هستید.

ایکس باکس و پلی استیشن دو کنسول بازی معروف هستند که به ترتیب توسط کمپانی‌های بزرگ مایکروسافت و سونی ساخته شده‌اند. در این میان، کنسول Xbox طرفداران بسیار زیادی در دنیا و همچنین ایران دارد. بازی‌های فوق‌العاده‌ای برای این کنسول به صورت انحصاری عرضه می‌شوند.

به این معنا که بازی‌های انحصاری Xbox را نمی‌توانید روی سایر کامپیوترها و کنسول‌ها پیدا کنید. به همین علت بسیاری از گیمرها کنسول بازی مایکروسافت را تهیه کرده و آخرین بازی‌های روز دنیا را بر روی آن تجربه می‌کنند.

پس از تهیه کنسول، از 2 طریق می‌توانید بازی‌های Xbox را بر روی این کنسول نصب کنید. اولین راه خرید دیسک‌‌های بازی مخصوص ایکس باکس است. راه دوم، دانلود محتوای دیجیتالی مربوط به بازی‌ها و نصب آن‌ها روی کنسول است. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه خرید بازی در Xbox توضیحاتی را ارائه کنیم.

چه مواردی را در xbox میتوان خرید؟

محتوای زیادی در ایکس باکس برای خرید در دسترس هستند. مهم‌ترین محتوای قابل دانلود و نصب، همان بازی‌ها هستند. بازی‌های محبوبی نظیر Microsoft Flight Simulator، سری بازی‌های Halo، سری بازی‌های Forza و همچنین سری بازی‌های Gears of War در فروشگاه‌های Xbox برای خرید و دانلود در دسترس است.

علاوه بر این، برای هر یک از این بازی‌ها نیز ممکن است محتوای قابل دانلود پولی عرضه شود. برای مثال در یک بازی برای باز کردن یک مرحله جدید، یا استفاده از یک لباس یا اسلحه خاص، باید پول بپردازید.

یا اینکه ممکن است برای رد کردن بعضی از مراحل به آیتم‌های خاصی نیاز باشد و باید به اندازه کافی این آیتم‌ها را جمع‌آوری کرده باشید. در صورتی که این آیتم‌ها را کم داشته باشید، می‌توانید در فروشگاه ایکس باکس آن را بخرید.

اما ممکن است از خود بپرسید که مزیت محتوای دیجیتالی نسبت به دیسک‌های مخصوص این کنسول چیست؟

مزیت استفاده از محتوای دیجیتالی و دانلودی نسبت به خرید دیسک بازی

اگر سری به بازار بزنید و سراغ دیسک‌های مخصوص نصب بازی در ایکس باکس را بگیرید، از شنیدن قیمت این دیسک‌ها دچار سردرد خواهید شد!

در همین راستا مایکروسافت خرید اشتراکی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. با خرید اشتراک و پرداخت هزینه به صورت ماهیانه، گیمرها می‌توانند به دریایی از بازی‌ها و محتوای مربوط به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر صرفه اقتصادی، حتی اگر دیسک بازی را خریداری کرده باشید و سازنده بازی برای آن محتوای جدیدی را عرضه کند چه؟ راحت‌ترین کار مراجعه به فروشگاه موجود در کنسول Xbox و خریداری محتوای جدید آماده شده برای آن بازی است.

how-to-buy-games-on-xboxنحوه خرید بازی در ایکس باکس

شما می‌توانید هر محتوای پولی و قابل دانلود را به صورت جداگانه خریداری کنید. برای مثال می‌توانید یک بار ۶۰ دلار هزینه کرده و یک بازی را خریداری کنید.

اما اگر بخواهید چند بازی را به یکباره خریداری کنید چطور؟ شاید پرداخت هزینه‌ای بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر بازی منطقی به نظر نرسد! برای همین مایکروسافت اشتراک‌هایی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که با خرید آن‌ها بتوانند در یک مدت زمان محدود (مثلاً چند ماه) به تعدادی زیادی از محتواهای پولی و قابل دانلود دسترسی داشته باشند.

همچنین مایکروسافت برای کاربران ایکس باکس یک حساب دیجیتالی (اکانت) در نظر گرفته است که با شارژ آن می‌توانید به اندازه اعتباری که دارید از فروشگاه‌های Xbox و مایکروسافت خرید کنید. قبلا در مطلب آموزش ساخت اکانت ایکس باکس و نحوه شارژ اکانت توضیحات مربوط را داده بودیم که با مراجعه به آن مطلب میتوانید از آن بهره مند شوید

برای خرید محتوای پولی ایکس باکس و در واقع شارژ حساب خود، به کارت اعتباری یا کارت بانکی نیاز است. همچنین برای خرید اشتراک یا خرید جداگانه بازی‌ها نیز باید یک کارت بانکی معتبر داشته باشید. البته واضح است که کاربر ایرانی نمی‌تواند از ایران که مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است این محتوا را به راحتی خریداری کند؛ چرا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا نیز کاربر ایرانی را از دریافت خدمات خود محروم کرده‌اند.

راه حلی که برای این مشکل ارائه شده است، استفاده از گیفت کارت‌ ها است.

گیفت کارت ایکس باکس : راه حلی برای خرید بازی در xbox

گیمرهای کشورهای مختلف می‌توانند به جای خرید مستقیم از ایکس باکس با استفاده از کارت بانکی یا کارت اعتباری، گیفت کارت بخرند.

با خریداری گیفت کارت، یک کد دیجیتالی در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما هنگام شارژ حساب دیجیتال خود در Xbox، می‌توانید به جای استفاده از کارت بانکی، از این کد استفاده کرده و اعتبار حساب خود را افزایش دهید. دسترسی به گیفت کارت، برای کاربران ایرانی نیز به راحتی فراهم شده است.

به این معنا که شما با داشتن کارت فعال یک بانک ایرانی، می‌توانید گیفت کارت را خریداری کرده و هزینه آن را به ریال پرداخت کنید. در آخر نیز کد دیجیتال شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با استفاده از این کد حساب دیجیتال خود را شارژ کرده و به محتوای پولی دسترسی خواهید داشت.

انواع گیفت کارت ایکس باکس

دو نوع گیفت کارت برای خرید در دسترس است. نوع اول، گیفت کارت دلاری است. با خرید این گیفت کارت، دقیقاً به اندازه ارزش گیفت کارت، می‌توانید بازی یا سایر محتوای پولی را خریداری کنید.

فرض کنید یک گیفت کارت صد دلاری را خریداری کرده‌اید. پس از وارد کرد کد دیجیتال، حساب شما به اندازه صد دلار شارژ خواهد شد. حال می‌توانید تا صد دلار در فروشگاه‌های Xbox و مایکروسافت خرید کنید.

نوع دوم گیف کارت، گزینه جذاب‌تری محسوب می‌شود. این گیفت کارت، گیفت کارت گلد (Gold) نام دارد. مهم‌ترین مزایای گیف کارت گلد ایکس باکس عبارت است از:

  • امکان دسترسی به بازی‌های آنلاین: با استفاده از این امکان، می‌توانید وارد بازی‌های آنلاین شوید. لذت تجربه بازی آنلاین و رقابت با دوستانتان با هیچ تجربه دیگری قابل جایگزینی نیست. در Xbox می‌توانید با تهیه گیفت کارت گلد، به دنیای بازی‌های آنلاین وارد شوید.
  • دسترسی به بازی‌ها بدون پرداخت هزینه اضافه: با خرید این اشتراک، در هر ماه می‌توانید به چندین بازی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. خودتان دسترسی رایگان به بازی را با پرداخت هزینه‌ای حدوداً شصت دلاری برای هر بازی مقایسه کنید!

برای خرید گیفت کارت ایکس باکس در ایران به چه نکاتی توجه کنیم؟

سایت‌ها و همچنین کانال‌های زیادی در فضای مجازی هستند که ادعا دارند گیفت کارت را با بهترین قیمت در اختیار شما می‌گذارند. اما بسیاری از این سایت‌ها و کانال‌ها از کاربران خود کلاهبرداری کرده و علاوه بر این که یک کد دیجیتال معتبر را در اختیار آنان قرار نمی‌دهند، پول مشتریان را نیز پس نمی‌دهند.

موبوگیفت انواع گیفت کارت را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران Xbox قرار می‌دهد و می‌توانید گیفت کارت‌های عادی و گلد را به راحتی و با قیمتی مناسب خریداری کنید. فرآیند خرید گیفت کارت در موبوگیفت به راحتی هرچه تمام‌تر انجام می‌شود و می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی، گیفت کارت موردنظر خود را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

پس از خرید، بلافاصله کد دیجیتال مربوط به گیفت کارت از طریق اس ام اس و ایمیل برایتان ارسال می‌شود و می‌توانید آن را استفاده کنید. احتمال خرابی کدهایی که موبوگیفت در اختیار شما می‌‌گذارد بسیار پایین است، اما صورت خرابی کد، پس از منقضی شدن گیفت کارت پول شما بازگردانده می‌شود. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر از این سایت خرید کنید.

6دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • امیررضا

    16 نوامبر 2022، 20:36
    ارسال پاسخ

    سلام من یه مدت طولانی ای بازی رایگان دانلود میکردم و بزرگترین مشکلم این بود که نمیتونستم بازی بخرم و به دنبال راه اندازی برای paypal بودم اما وقتی در گوگل این سایت رو دیدم و مشاهده کردم بسیار خوشحال شدم من هنوز خرید نکردم ولی امشب خرید میکنم و برای اولین بار خودم بازی میخرم با تشکر❤

    • موبوگیفت

      18 نوامبر 2022، 19:46
      ارسال پاسخ

      سلام امیررضا عزیز ،
      خوشحالیم که تونستیم کمکت کنیم ،
      باز اگر سوالی و مشکلی داشتی با تلفن ما تماس بگیر.
      ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۶۹
      موفق باشی

  • حسن

    10 آوریل 2023، 10:31
    ارسال پاسخ

    من گیف کارت رو فعال کردم. اما برای خرید بازی رفتم که یه لینک از من میخواد که ندارم. از ادامه میتونید راهنمایی کنید

    • موبوگیفت

      16 آوریل 2023، 21:08
      ارسال پاسخ

      در مراحل خرید لینکی نیاز نیست.
      میتونید بگید عنوان لینکی که از شما درخواست میکنه چیه تا بهتر راهنمایی تون کنیم

  • طاها

    03 دسامبر 2023، 17:49
    ارسال پاسخ

    سلام من بعد از ریدیم کارت میرم که بازی رو بگیرم گزینه استفاده از کیف پول نیست فقط کارت بانکیه و ادرسه(قند شکن روشنه)

    • موبوگیفت

      26 دسامبر 2023، 20:49
      ارسال پاسخ

      با سلام.
      طاهای عزیز، احتمالا موجودی تون برای خرید اون بازی کم هست که این اتفاق رخ میده

پشتیبانی تلفنی رایگان