آموزش ساخت اکانت ایکس باکس و نحوه شارژ اکانت XBOX

ایکس باکس یکی دیگر از سرویس‌های انجام بازی آنلاین است که با ساخت اکانت ایکس باکس می‌توانید به بازی‌هایی که توسط این سرویس پشتیبانی می‌شوند دسترسی داشته باشید. Xbox متعلق به مجموعه ماکروسافت است که از نسخه‌های ۸ به بعد ویندوز نیز شاهد این بودیم که به صورت پیشفرض این برنامه در این سیستم عامل وجود دارد.

مشابه سایر اکانت‌های سونی و استیم، برای اینکه به بازی‌هایی که در مارکت Xbox قرار داشته و بیشتر آنها نیز جزو بازی‌های آنلاین هستند نیاز به این دارید که یک اکانت در این سایت ایجاد کنید.

ما در ادامه این مقاله از موبوگیفت قصد داریم شما را با نحوه ساخت اکانت ایکس باکس به صورت تصویری و مرحله به مرحله آشنا کرده و در پایان نیز چگونگی خرید گیفت کارت ایکس باکس و نحوه شارژ آن از طریق ردیم کد را بررسی خواهیم کرد. پس اگر قصد انجام بازی‌هایی همچون کال آف دیوتی یا ماین کرافت را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

آموزش تصویری نحوه ساخت اکانت ایکس باکس

برای ساخت اکانت xbox ابتدا لازم است که به صفحه‌ی Xbox US مراجعه کنید. حتما ثبت نام خود را از طریق این صفحه انجام دهید که از طریق لوکیشن یا همان ریجن آمریکا حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

مهم‌ترین دلیلی که تاکید می‌کنیم حتما از حساب کاربری آمریکا برای ایکس باکس استفاده کنید این است که هنگام استفاده از گیفت کارت ایکس باکس مالیاتی روی آن اعمال نشود. چرا که اگر این اتفاق رخ دهد، مقدار مالیاتی که باید برای خرید خود پرداخت کنید از موجودی گیفت کارت کسر خواهد شد که ممکن است نتوانید بازی مورد نظر را به دلیل اینکه موجودی خریداری شده با کسر مالیات، با موجودی که خریداری کردید همخوانی داشته باشد، خریداری کنید.

برای داشتن اکانت ایکس باکس اگر یک حساب کاربری در مایکروسافت داشته باشید می‌توانید ثبت نام خود را خیلی سریع‌تر هم انجام دهید. منظور از حساب مایکروسافت استفاده از ایمیل outlook یا live است. بعد از ورودی به لینک مورد نظر، مشابه تصویر زیر از منوی سایت روی آیکون Sign in کلیک کنید.

ایکس باکس مایکروسافت

در این صورت وارد صفحه ثبت نام خواهید شد که باید اطلاعاتی که در مراحل بعدی از شما خواسته می‌شود را وارد کنید.

ورود

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در این مرحله صفحه ورود به شما نمایش داده می‌شود. اما چون هنوز حساب کاربری نساخته‌ایم، ابتدا باید روی عبارت Create one که در کادر زرد رنگ مشخص کردم کلیک کنید تا وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر شوید.

ایجاد اکانت ایکس باکس

همانطور که در تصویر می‌بینید سه روش برای ساخت اکانت ایکس باکس وجود دارد که عبارتند از:

  • استفاده از ایمیل با دامنه شخصی
  • استفاده از شماره موبایل
  • استفاده از ایمیل مایکروسافت به کمک ساخت ایمیل جدید

در اینجا من از روش سوم استفاده می‌کنم که هم یک اکانت ایکس باکس داشته باشم و هم اینکه این اکانت به اکانت ایمیل نیز متصل باشد که با یک آدرس بتوانم به سرویس‌های مختلف مایکروسافت دسترسی داشته باشم. بنابراین گزینه Get a new email address را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

اکانت مایکروسافت

حال همانطور که در تصویر بالا می‌بینید به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. ابتدا یک آدرس ایمیل دلخواه انتخاب کنید. این آدرس نباید از قبل توسط فرد دیگری استفاده شده باشد. اگر استفاده شده بود از یک آدرس دیگر استفاده کنید. در اینجا من از آدرس only_sadeghi استفاده کردم.
  2. به دلخواه خود یکی از گزینه‌های com یا Hotmail.com را انتخاب کنید. هیچ تفاوت یا مزیتی در این دو نیست، هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.
  3. روی دکمه‌ی Next کلیک کنید تا وارد مرحله‌ی بعد شوید.

در این صورت وارد صفحه‌ی بعدی خواهید شد که باید یک رمز عبور برای اکانت خود مشخص کنید.

 

  1. یک رمز عبوری قوی که ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکترهای خاص باشد انتخاب کنید.
  2. روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

در این صورت وارد مرحله‌ی بعدی خواهید شد که در این مرحله باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید به ترتیب شماره گذاری انجام شده نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و در نهایت روی دکمه‌ی Next کلیک کنید. در مرحله بعد باید موقعیت مکانی و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

  1. مهم‌ترین مسئله که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردم این است که اکانت خود را روی کشور آمریکا انتخاب کنید. اگر هم آمریکا را انتخاب نکردید سعی کنید حتما یکی از کشورهای بریتانیا یا کشورهای اروپایی را انتخاب کنید تا برای گیفت کارت‌هایی که خریداری می‌کنید بر اساس قوانین مالی که وجود دارد مالیات آن از مقدار ردیم کد ایکس باکس کسر نشود.
  2. تاریخ تولد خود را به صورت دقیق برحسب تاریخ میلادی وارد کنید. اگر تاریخ میلادی خود را نمی‌دانید می‌توانید وارد سایتir شده و به کمک ابزار تبدیل تاریخ که دارد، پس از انتخاب تاریخ تولد شمسی خود، مقدار تاریخ تولد خود را برحسب تاریخ میلادی به دست آورید. همچنین اگرگوشی اندرویدی دارید می‌توانید از برنامه‌هایی همچون باد صبا یا سایر تقویم‌های شمسی هم کمک بگیرید.
  3. روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

در این صورت وارد مرحله‌ی بعدی خواهید شد که در اینجا باید یک کد کپچا تصویری که به شما نمایش داده می‌شود را وارد کنید. این گزینه برای این است که از ثبت نام ربات‌ها جلوگیری شود.

  1. کدی که به صورت حروف در تصویر نمایش داده شده را بررسی کنید.
  2. کد نمایش داده شده را در این کادر پشت سر هم وارد کنید.
  3. روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

در این صورت به مراحل پایانی ثبت نام وارد خواهید شد که در اینجا موافقت نامه‌ای برای دریافت ایمیل و اطلاعات دیگر به شما نمایش داده می‌شود.

  1. با انتخاب این گزینه به ایکس باکس مایکروسافت اعلام می‌کنید که مایل هستید پیشنهاداتی را بر اساس فعالیت‌هایی که دارید برای دریافت موسیقی، ویدئو و بازی‌های مرتبط در ایمیل خود دریافت کنید.
  2. با فعال کردن این گزینه هم موافقت می‌کنید تا اطلاعات شما در خصوص بازی‌هایی که دارید برای دیگران قابل مشاهده باشد.
  3. پس از فعال یا غیرفعال کردن هر یک از گزینه‌ها روی دکمه‌ی I Accept کلیک کنید.

در این صورت ثبت نام شما به صورت کامل انجام گرفته و به صفحه اصلی Xbox برمی‌گردید. حال کافی است برای استفاده از این اکانت در کنسول ایکس باکس یا برنامه ویندوزی که دارید به کمک آدرس ایمیل و رمز عبوری که انتخاب کردید وارد حساب کاربری خود شده و بازی‌های مورد علاقه‌تان را نصب کنید.

نحوه شارژ اکانت ایکس باکس به کمک ردیم کد

برای اینکه بتوانید به بازی‌های آنلاین و پولی که در ایکس باکس وجود دارد دسترسی داشته باشید لازم است که آن را شارژ کنید. اما چون کشور ما ایران در لیست تحریم‌ها قرار دارد به کمک پرداخت اینترنتی یا استفاده از پرداخت پی پل قادر به شارژ حساب و استفاده از بازی‌های xbox نیستیم.

بنابراین مثل هر سایت دیگری همچون استیم و پلی استیشن باید از ردیم کد یا همان گیفت کارت ایکس باکس برای خرید بازی‌ها استفاده کنیم. در ادامه به نحوه خرید گیفت کارت Xbox و مراحل شارژ اکانت ایکس باکس به کمک ردیم کد می‌پردازیم. پیشنهاد میکنم سری هم به صفحه آموزش استفاده از گیفت کارت ایکس باکس بزنید .

مرحله اول: بررسی تنظیمات اکانت و انتخاب ریجن آمریکا

همانطور که در هنگام ثبت نام کشور خود را روی آمریکا مشخص کردید، باید وارد تنظیمات اکانت خود شده و مطابق با توضیحاتی که در ادامه خواهم داد، اکانت خود را بر اساس آدرس آمریکا تنظیم کنید تا بتوانید از گیفت کارت ایکس باکس آمریکا استفاده کنید. برای این منظور همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، پس از اینکه وارد اکانت خود شدید، از منوی سایت روی عکس پروفایل کلیک کرده و سپس گزینه‌ی My Microsoft Account را انتخاب کنید.

در این صورت وارد صفحه‌ی مدیریت حساب مایکروسافت خواهید شد که از منوی Payment & billing باید زیرمنوی Address Book را انتخاب کنید تا صفحه‌ی زیر به شما نمایش داده شود.

همانطور که در تصویر می‌بینید در اینجا دو گزینه برای افزودن آدرس داریم که یکی در ستون Preferred billing info و دیگری در ستون Preferred shipping address است. مورد دوم برای ارسال محصولات فیزیکی است که از مایکروسافت خریداری می‌کنید و چون ما در ایران هستیم لزومی ندارد که برای این ستون آدرسی انتخاب کنید.

بنابراین روی گزینه‌ی Add a new Address که در ستون Preferred billing info قرار دارد و با شماره ۱ آن را مشخص کردم کلیک کنید تا پنجره ای مشابه تصویر زیر باز شده و اطلاعات آن را دقیقا مطابق تصویر زیر پر کنید.

حال بعد از اینکه روی دکمه‌ی Save کلیک کنید این آدرس به عنوان ادرس شما انتخاب خواهد شد. حالا که مطمئن شدید آدرس شما روی آمریکا انتخاب شده است ادامه مراحل را برای استفاده از ردیم کد ایکس باکس طی می‌کنیم.

مرحله دوم: خرید گیفت کارت ایکس باکس

قبل از هر چیز لازم است که اقدام به خرید گیفت کارت ایکس باکس کنید. شما می‌توانید از سایت موبوگیفت برای این کار کمک گرفته و نسبت به سایر سایت‌ها با قیمت ارزان و البته پشتیبانی عالی، کد ردیم xbox را برای شارژ اکانت خریداری کنید.

برای این کار کافی است مشابه تصویر زیر به صفحه خرید گیفت کارت ایکس باکس به آدرس https://mobogift.com/categories/xbox-giftcard وارد شوید. سپس همانطور که در تصویر می‌بینید، بسته به نیاز خود و بازی‌ای که قرار است خریداری کنید یکی از گیفت کارت‌های ۵ تا ۱۰۰ دلاری آمریکا را انتخاب کرده و خریداری کنید.

خرید گیفت کارت ایکس باکس در موبوگیفت

پس از خرید کد ردیم برای شما ایمیل خواهد شد که در مرحله بعدی باید این کد خریداری شده را در اکانت ایکس باکس خود وارد کنید تا شارژ اکانت انجام گیرد.

مرحله سوم: وارد کردن کد ردیم Xbox

حالا که گیفت کارت ایکس باکس را خریداری کردید به اکانت ایکس باکس خود برگردید، مشابه تصویر زیر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید، سپس دکمه سه نقطه را انتخاب کرده و در نهایت روی منوی Redeem Code کلیک کنید.

در این صورت وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که می‌توانید کدی که از سایت موبوگیفت خریداری کردید را وارد کنید تا اکانت شما شارژ شود.

همانطور که در تصویر می‌بینید، ردیم کد ایکس باکس یک سری کد با ترکیبی از اعداد و حروف است که شامل ۲۵ کاراکتر بوده و هر ۵ کاراکتر از یکدیگر با خط تیره جدا شده‌اند؛ درست مانند کد فعال ساز که در سیستم عامل ویندوز وجود دارد.

  1. کد ردیم ۲۵ کاراکتری را در این کادر وارد کنید.
  2. بعد از اینکه کد به صورت کامل فعال شد دکمه‌ی Next فعال خواهد شد که با کلیک روی آن به مرحله بعدی هدایت می‌شوید.

در این مرحله اعتبارسنجی ردیم کد ایکس باکس انجام می‌گیرد و در صورتی که کد به درستی وارد شده باشد، اکانت شما شارژ شده و پیغام تشکر با عنوان Thank You به شما نمایش داده شده و همراه آن نیز مبلغ گیفت کارت که اکانت شما با آن شارژ شده به شما نمایش داده می‌شود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به آموزش نحوه ساخت اکانت ایکس باکس پرداختیم که با استفاده از یک آدرس ایمیل می‌توانید یک اکانت مشترک برای ایمیل‌ای مایکروسافت و اکانت ایکس باکس خود داشته باشید.

سپس به نحوه خریداری گیفت کارت ایکس باکس پرداخته و سایت موبوگیفت را که به صورت تخصصی در زمینه خرید انواع گیفت کارت اپل ، گوگل پلی ، ایکس باکس و ایکس باکس لایو و ردیم کد برای بازی‌های آنلاین و فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل فعالیت دارد پرداختیم.

در پایان نیز با نحوه استفاده از ردیم کد آشنا شده و نکات امنیتی که به کمک آنها می‌توانید اکانت ایکس باکس آمریکا بدون مالیات را داشته باشید برای شما شرح دادیم.

در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص نحوه ساخت اکانت xbox یا استفاده از گیفت کارت این مارکت بازی‌های آنلاین دارید از بخش نظرات همین نوشته برای ما ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان