آموزش شارژ گوگل پلی استور ، نحوه خرید گیفت کارت گوگل پلی

 

بعد از اینکه گوگل سیستم عامل اندروید را خریداری کرد، به منظور دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌های این سیستم عامل فروشگاه گوگل پلی (Google Play) را در یک زیر دامنه گوگل راه‌اندازی کرد. با استفاده پلی استور گوگل می‌توانید به بیش از هزاران برنامه رایگان و غیر رایگان که امکان پرداخت درون برنامه‌ای را هم از طریق خدمات Google Pay فراهم کرده است دسترسی داشته باشید. ( آموزش شارژ گوگل پلی )

برای اینکه بتوانید به خدمات پولی و نرم افزارهای موجود در این فروشگاه دسترسی داشته باشید لازم است که با استفاده از گیفت کارت اکانت خود را شارژ کنید. در ادامه این آموزش از وبلاگ موبوگیفت به بررسی کامل فروشگاه گوگل پلی پرداخته و با بررسی خدماتی که در این فروشگاه وجود دارد به شما در نحوه خرید گیفت کارت و آموزش شارژ گوگل پلی کمک می‌کنیم.

گوگل پلی یا پلی استور(Google Play) چیست؟

همانطور که اشاره شد، فروشگاه گوگل پلی برنامه‌ای برای دسترسی به نرم افزارهای موجود در سیستم عامل اندروید است که شامل انواع برنامه و بازی می‌شود. این برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی در چندین حالت ممکن از طریق google play در دسترس هستند که عبارتند از:

  • برنامه‌های رایگان
  • برنامه‌های پولی با امکان خرید از گوگل
  • برنامه‌هایی با پرداخت درون برنامه‌ای که امکان پرداخت از طریق گوگل را نیز دارند

اما فروشگاه پلی صرفا مخصوص برنامه‌های سیستم عامل اندروید نیست. بلکه شما علاوه بر برنامه و بازی می‌توانید به آرشیو کاملی از کتاب‌های الکترونیکی که توسط نویسندگان و مترجمانی از سراسر دنیا هستند دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این محصولات دیگر چند رسانه‌ای که شامل فیلم، موسیقی و پادکست است را نیز می‌توانید از طریق گوگل پلی خریداری کنید.

برای خرید این محتواهای پولی و چندرسانه‌ای از طریق گوگل پلی لازم است که ابتدا با خرید گیفت کارت گوگل پلی اکانت خود را شارژ کنید و سپس از طریق شارژ انجام شده، از اعتبار خود برای خرید برنامه، بازی، فیلم، موسیقی و کتاب استفاده کنید.

گیفت کارت گوگل پلی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که در سایر مقالات وبلاگ موبوگیفت عنوان کردیم، گیفت کارت در واقع یک نوع کد اعتبار است که از طریق آن می‌توانید اکانت خود را در سایت‌های مختلفی شارژ کنید. این کدها بسته به اینکه برای چه سایتی ایجاد شده باشند، حاوی چندین رقم از اعداد و حروف هستند. در برخی سرویس‌ها مثل اپل کدها ۱۵ رقمی هستند در حالی که در سرویس‌های دیگری نظیر ایکس باکس ۲۵ رقمی هستند.

اگر بخواهیم مثالی از این بزنیم که گیفت کارت چیست؟ می‌توان اینطور گفت که انگار شما شارژ برای سیم کارت اعتباری خود می‌خرید. اگر دقت داشته باشید در یک دهه قبل برای شارژ سیم کارت که هنوز روش خرید اینترنتی جا نیفتاده بود، کارت‌هایی را از فروشگاه‌های سطح شهر خریداری می‌کردیم.

هر کدام از این کارت‌ها دارای کد بودند که با مخدوش کردن می‌توانستیم به کد شارژ دسترسی داشته و در نهایت با وارد کردن کد دستوری، سیم کارت خود را شارژ کنیم.

استفاده از گیفت کارت هم درست به همین شکل است. با این تفاوت که کارت خریداری شده مجازی است و از طریق ایمیل و پیامک کد شارژ برای شما ارسال خواهد شد. شما پس از دریافت کند می‌توانید وارد سایت مورد نظر شده و با وارد کردن این کد، به همان میزان اعتباری که دارد اکانت خود را شارژ کنید.

آموزش شارژ گوگل پلی چگونه است؟

برای داشتن اکانت گوگل پلی کافی است یک اکانت جیمیل داشته باشید. از انجایی که برای دسترسی به نسخه جدید برنامه‌های اندروید و نصب برنامه‌های جدید لازم است که از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید، مطمئنم که همه شما یک حساب کاربری در این خصوص دارید.

بنابراین پیش از انجام هر کاری باید مطمئن شوید که وارد حسابی که از طریق آن محتوای ممختلف را خریداری می‌کنید و برنامه‌های خود را روی گوشی نصب می‌کنید وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید. برای ورود هم کافی است آدرس جیمیل و رمز عبور آن را روی گوشی وارد کنید تا در آن واحد به سرویس‌های مختلف گوگل که شامل یوتوب، جیمیل، Google keep، موسیقی گوگل، اسناد گوگل، گوگل درایو و… است در آن واحد دسترسی داشته باشید.

حال در ادامه به معرفی مراحلی که باید برای شارژ کردن و افزایش اعتبار اکانت گوگل پلی طی کنید می‌پردازیم. برای این کار شما کافی است دو مرحله زیر که شامل خرید گیفت کارت و وارد کردن آن در برنامه گوگل پلی است را طی کنید با آموزش شارژ گوگل پلی همراه ما باشید.

مرحله اول: خرید گیفت کارت گوگل پلی

یکی از بهترین سایت‌ها برای خرید گیفت کارت گوگل پلی موبوگیفت است. شما به کمک این سایت می توانید گیفت کارت گوگل و بیش از ده‌ها سایت دیگر را از مبدا کشورهای مختلفی مثل امریکا، انگلیس، کانادا، ترکیه و… خریداری کرده و از آنها استفاده کنید.

برای خرید گیفت کارت گوگل ابتدا به صفحه خرید گیفت کارت گوگل پلی مراجعه کنید و سپس همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، ابتدا کشور مورد نظر که گیفت کارت برای ان صادی شده را انتخاب کرده و سپس اعتبار مورد نیاز را نیز برای خرید انتخاب کنید.

آموزش خرید گیفت کارت گوگل پلی

در این صورت محصول به سبد خرید اضافه شده و پس از طی کردن مراحل خرید و پرداخت اینترنتی مبلغ، گیفت کارت از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال خواهد شد. حال تنها کاری که باید بکنید ورود به فروشگاه گوگل پلی برای شارژ کردن اکانت است.

مرحله دوم: وارد کردن گیفت کارت google play و آموزش شارژ گوگل پلی

حال که کد گیفت کارت را دریافت کردید، برای شارژ کردن گوگل پلی ابتدا باید وارد اکانت خود شوید. پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور جیمیل خود وارد اکانت خواهید شد.

پس از ورود، برنامه Google Play یا همان فروشگاه پلی را در گوشی خود باز کرده و همانطور که در تصویر زیر می‌بینید مراحل شماره گذاری شده را برای وارد کردن redeem کد گوگل پلی طی کنید.

 

آموزش شارژ گوگل پلی و استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

 

  1. ابتدا روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.
  2. از منوی باز شده گزینه Payment & Subscriptions را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه Redeem gift code کلیک کنید تا به صفحه وارد کردن کد ردیک گوگل پلی هدایت شوید.
  4. گیفت کارت خریداری شده را در کادر Enter Code وارد کنید.
  5. در صورتی که کد به درستی بر اساس تعداد ارقام وارد شده باشد، دکمه Redeem به رنگ سبز فعال خواهد شد. پس از کلیک روی دکمه و در مرحله بعد نمایش اعتبار کد، یک تاییدیه از شما درخواست می‌شود.

در نهایت پس از تایید کردن اکانت شما شارژ شده و می‌توانید با شارژ گوگل پلی از طریق گیفت کارت، به انواع برنامه، بازی، کتاب، فیلم، موسیقی و… که به صورت پولی هستند دسترسی داشته باشید.

جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله از وبلاگ موبوگیفت شما را با نحوه خرید گیفت کارت گوگل پلی و شارژ کردن google play آشنا کردیم. در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص استفاده از گیفت کارت این سایت دارید می‌توانید از بخش نظرات ارسال کنید تا کارشناسان موبوگیفت شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان