همه چیز درباره گوگل پلی استور و مزایای گیفت کارت پلی استور

گوگل پلی استور پلتفرمی آنلاین است که می‌توانید انواع محتوا را از موسیقی و کتاب گرفته تا انواع فیلم را در آن مشاهده کنید. اما بیشتر ما این سرویس را به واسطه مارکتی برای دسترسی به اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید می‌شناسیم.

شما می‌توانید به محتواهای رایگانی که در این مارکت قرار دارد دسترسی داشته و از آنها استفاده کنید. اما بخشی از محتواها به صورت پولی در دسترس هستند که برای استفاده از آنها نیاز به پرداخت دلاری یا استفاده از گیفت کارت پلی استور داریم که برای ما کاربران ایرانی صرفا امکان استفاده از گیفت کارت گوگل فراهم است.

در ادامه این مقاله قصد دارم شما را به صورت کامل با این سرویس آشنا کنم و در انتها نیز به بررسی گیفت کارت گوگل پلی و مزایای گیفت کارت گوگل پلی و انواع محتوایی که با خرید این نوع کارت اعتباری می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید آشنا کنم. پس اگر از کاربران اندروید هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

گوگل پلی استور چیست؟

همانطور که می‌دانید، گوگل سال‌ها پیش سیستم عامل اندروید را که یک سیستم عامل متن باز بود خریداری کرده و سرمایه گذاری بزرگی روی آن انجام داده که این روزها شاهد نتیجه‌ی آن هستیم. سرویس گوگل پلی نیز به دنبال این خرید راه‌اندازی شد که می‌توانید در آن به نسخه رسمی برنامه‌ها و بازی‌های اندروید که مورد تایید گوگل است دسترسی داشته باشید.

این پلتفرم امکان نصب برنامه‌ها و بازی‌ها را روی گوشی و تبلت اندرویدی به شما خواهد داد. البته موضوع فقط این نوع دیوایس‌ها نیستند؛ بلکه هر اپلیکیشنی که امکان نصب روی ساعت‌های هوشمند یا سایر گجت‌ها را داشته باشد را می‌توانید از Google Play Store خریداری و نصب کنید.

انواع محتوا در پلی استور گوگل کدامند؟

همانطور که اشاره شد، شروع فعالیت گوگل پلی استور با انتشار برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی رقم خورد. اما با توجه به اینکه کاربران این سیستم عامل به دنبال سرگرمی و استففاده از محتوای چند رسانه‌ای هم بودند، به مرور زمان گوگل سرویس‌های زیر را نیز به آن اضافه کرد.

  • ویدئوها: در این سرویس انواع فیلم و سریال قرار داده می‌شود که می‌توانید با پرداخت دلاری یا استفاده از گیفت کارت گوگل پلی آنها را خریداری کنید. فیلم‌هایی که در گوگل پلی قرار دارند شامل آرشیو جامعی هستند که با انتشار فیلم‌های جدید، دسترسی به جدیدترین‌ها نیز فراهم شده است.
  • کتاب: با رشد کاربران موبایلی، افرادی که علاقه‌مند به کتاب هستند پیش از این مجبور بودند از طریق فایل‌های PDF کتاب‌های مورد علاقه را مطالعه کنند که امکان مشاهده با فونت دلخواه، تم تاریک و بسیاری موارد مهم که در خواندن کتاب روی بینایی تاثیر زیادی دارد فراهم نبود. اما گوگل حالا این امکان را فراهم کرده که بتوانید انواع کتاب الکترونیکی و صوتی از نویسندگان و مترجمان مختلفی را خریداری کنید.
  • موسیقی: در این سرویس جدیدترین آلبوم هنرمندان عرصه موسیقی و تک آهنگ‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین یا استفاده به صورت آفلاین دریافت کنید.

تمامی این سرویس‌ها در یک پلتفرم جامه به نام گوگل پلی استور(Google play store) قرار دارند که با داشتن یک اکانت جیمیل و نصب این برنامه روی گوشی خود می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

اما مسئله این جاست که برای ما کاربران ایرانی به دلیل مسائل تحریم و از طرفی نبودن محتوای غنی از فیلم و موسیقی ایرانی یا دوبله شده، استفاده از این سرویس‌ها ضروری نیست و تنها شاید بخواهیم از اپلیکیشن‌های پولی یا بازی‌ها استفاده کنیم. که در این حالت هم نیاز به خرید گیفت کارت پلی استور داریم.

چرا باید همواره اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی استور نصب کنیم؟

گوگل همواره تلاش دارد تا این پلتفرم را از انواع بدافزار و ویروس محافظت کند. برای همین قوانین سختگیرانه‌ای برای انتشار بازی و برنامه در آن دارد. اپلیکیشن‌های موجود در این پلتفرم به صورت مرتب توسط ابزار آنلاین بررسی شده و در صورتی که مورد تایید گوگل باشند منتشر و به‌روزرسانی خواهند شد. هر گاه هم در هر اپلیکیشنی فایل مخرب شناسایی شود سریعا از این مارکت حذف خواهد شد.

جدایی از این مسئله، چون برنامه play store گوگل خود ابزار داخلی را برای این کار دارد و به صورت پیش فرض روی گوشی‌های اندرویدی نصب است، گوگل ابزار و سطح دسترسی لازم را به این برنامه داده تا اگر برنامه‌ی مخربی وجود داشته باشد، به صورت خودکار آن را پاک کند.

همچنین برنامه‌های نصب شده روی گوشی نیز به صورت مرتب بررسی و همگام سازی می‌شوند تا توسط سپر امنیتی گوگل پلی اگر مورد مشکوکی در آنها پیدا شد، اطلاع رسانی لازم برای حذف برنامه به شما داده شود.

گیفت کارت پلی استور گوگل چیست؟

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردم، ما کاربران ایرانی امکان پرداخت بین المللی را نداریم. گوگل پلی استور نیز برای خرید برنامه‌ها و بازی‌ها این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از طریق پی پل، مستر کارت یا گوگل پی امکان خرید برنامه‌ها و بازی‌ها را داشته باشید.

اما برای ما کاربران ایرانی این کار از طریق گیفت کارت گوگل پلی انجام می‌گیرد. ممکن است از خود بپرسید که گیفت کارت پلی استور چیست؟

گیفت کارت‌ها در برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی وجود دارند که در واقع نوعی کارت هدیه هستند که سایت‌ها با انتشار آنها این امکان را فراهم می‌کنند تا اکانت شارژ شود. اساس کار گیفت کارت به این صورت است که اگر یک دوست گیمر دارید و برای هدیه تولد وی به دنبال هدیه مناسب هستید، می‌توانید با خرید یک گیفت کارت و هدیه دادن به وی این امکان را بدهید که اکانت بازی خود را شارژ کرده و بازی آنلاین جدیدی را دریافت یا اعتبار بازی خود را تمدید کند.

گیفت کارت پلی استور نیز به همین شکل است. گیفت کارت‌ها حاوی یک سری کد مشابه همان شارژ سیم کارت‌های اعتباری هستند. شما با رفتن به برنامه پلی استور گوگل در گوشی می‌توانید این کد را که با نام redeem code نیز شناخته می‌شود، وارد کرده و مبلغ اعتباری که گیفت کارت دارد در اکانت شما منظور و شارژ خواهد شد.

حالا بدون اینکه نیازی به پرداخت بین المللی از طریق پی پل و سایر کارت‌های اعتباری داشته باشید می‌توانید از طریق این گیفت کارت که اکانت شما شارژ شده برنامه و بازی دلخواه خود را نصب و از ان استفاده کنید. یا اینکه به سایر محتواهای ویدئویی، موسیقی و کتاب الکترونیکی از طریق گوگل پلی استور دسترسی داشته باشید.

مزایای گیفت کارت گوگل پلی استور

همانطور که در جای جای مقاله اشاره کردیم، استفاده از گیفت کارت پلی استور این امکان را خواهد داد که به برنامه، بازی و محتواهای چند رسانه‌ای پولی که روی google play قرار دارد دسترسی داشته باشید.

مهم‌ترین مزایای گیفت کارت گوگل پلی و مزیتی که استفاده از گیفت کارت پلی استور دارد همین است که برای ما کاربران ایرانی امکان دسترسی ساده‌تر به این محتواهای پولی را خواهد داد. شاید در آینده گوگل برنامه‌های دیگری هم برای استفاده از گیفت کارت داشته باشد. مثل دسترسی رایگان به برخی برنامه‌ها در قالب پیشنهاد ماه، ارائه تخفیف برای دسترسی به محتواهای پولی و…

نکاتی در خصوص استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

حالا که با گیفت کارت گوگل پلی آشنا شده و دانستید که استفاده از این روش برای خرید برنامه‌ها و محتواهای پولی گوگل چه مزیتی دارد، در ادامه به چند نکته ای که در خرید و استفاده از گیفت کارت پلی استور باید به آن دقت کنید می‌پردازیم.

  1. قبل از اینکه اقدام به خرید گیفت کارت پلی استور کنید، سایتی که برای خرید انتخاب کردید را بررسی کنید که دارای نماد اعتماد باشد. متاسفانه به این دلیل که استفاده از خدمات و محتواهای پولی خارجی در ایران به صورت پرداخت بین المللی فراهم نیست و تنها راه ممکن استفاده از گیفت کارت است، شاهد کلاهبرداری‌های زیادی در این زمینه هستیم. گیفت کارت نوعی کارت شارژ است و تا زمانی که پولی بابت آن دریافت نشده باشد، امکان ارائه آن توسط فروشندگان فراهم نیست. برای همین بسیاری از افراد سودجو و فرصت طلب، همین که پول را دریافت می‌کنند غیبشان می‌زند.
  2. اگر قصد خرید گیفت کارت را دارید، حتما بر اساس مبلغ مورد نیازتان خرید خود را انجام دهید. گیفت کارت گوگلی پلی در قیمت مختلفی وجود دارد که با خرید هر یک، به همان میزان اعتباری که دارند اکانت شما شارژ خواهد شد.
  3. به کشور صادر کننده برای گیفت کارت توجه داشته باشید. به عنوان نمونه اگر گیفت کارتی برای کشور آمریکا ایجاد شده باشد، در هنگام استفاده از آن نیز باید حتما با ip کشور آمریکا آن را وارد کنید. بعد از خرید گیفت کارت گوگل حتما باید از یک vpn با موقعیت آمریکا(یا همان کشور صادرکننده گیفت کارت) برنامه گوگل پلی را باز کنید. البته به این موضوع هم توجه کنید که پیش از آن باید data برنامه و کش آن را پاک کنید که با ip جدید اطلاعات دریافت شود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی پلتفرم آنلاین گوگل پلی استور پرداخته و آن را به شما معرفی کردیم. دانستید که با استفاده از این پلتفرم می‌توانید به صورت رسمی برنامه‌ها و بازی‌های سیستم عامل اندروید را در محیطی ایمن دریافت کرده یا اینکه نسخه پولی آنها را خریداری کنید.

علاوه بر این به بررسی انواع محتوای چندرسانه‌ای موجود در این پلتفرم که شامل فیلم و سریال، موسیقی و کتاب الکترونیکی است پرداختیم. سپس به بررسی اینکه گیفت کارت پلی استور چیست پرداخته و با بررسی مزایای گیفت کارت گوگل پلی ، به شما در معرفی بهترین و مطمئن‌ترین روش برای دسترسی به محتواهای پولی گوگل کمک کردیم.

در صورتی که قصد خرید گیفت کارت گوگل پلی را دارید، می‌توانید این کار را به کمک سایت موبوگیفت انجام دهید. سایت موبوگیفت به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع گیفت کارت فعالیت دارد که دارای نماد اعتماد و درگاه مستقیم بانکی برای پرداخت سریع و دریافت آنی انواع گیفت کارت است.

هر سوالی در خصوص استفاده از گیفت کارت پلی استور دارید میتوانید مقاله آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی را بخوانید ، یا اگر مشکلی با آن دارید نیز می‌توانید از بخش دیدگاه‌های این مقاله برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان