تلگرام پرمیوم چیست؟ چگونه اشتراک آن را تهیه کنیم؟

شاید به جرات بتوان گفت که تلگرام یکی از بهترین پیام‌رسان‌ها است. برای بهترین بودن تلگرام دلایل زیادی می‌توان ارائه کرد و یکی از این دلایل هم آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدیدی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. هر چقدر واتساپ قابلیت‌های جدید را با سرعت لاکپشت وار و دیر به دیر ارائه می‌کند تلگرام با سرعت جت در حال ارتقا یافتن است. این اپلیکیشن باوجود اینکه در ایران محدود است، اما هنوز محبوبیت خود را از دست نداده است. جدیدترین قابلیتی که تلگرام ارائه داده تلگرام پرمیوم است که تصمیم داریم در این مطلب بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. پس اگر دوست دارید در مورد این قابلیت بیشتر بدانید توصیه می‌کنم حتماً تا پایان این مطلب از موبوگیفت همراه ما باشید.

تلگرام پریمیوم چیست؟

هزینه‌های تلگرام تا سال‌های زیادی بر عهده مدیرعامل آن پاول دروف بود. اما از آنجایی که رفته رفته کاربران این اپلیکیشن زیاد شد هم به سرورهای آن فشار می‌آورد و هم هزینه‌های عملیاتی را افزایش می‌داد. در نتیجه پاول دروف تصمیم گرفت تا چند سال پس از شروع فعالیت تلگرام، برای تامین هزینه‌ها، تبلیغات را به آن اضافه کند.

با این حال سیاست تلگرام این است که بیشتر از آنکه به شرکت‌های تبلیغاتی متکی باشد به کاربران خود اتکا کند. از همین جهت تصمیم گرفته شد تا بخشی از هزینه‌های این پیام رسان از طریق کاربران آن تامین شود. بنابراین از سرویس اشتراکی تلگرام پریمیوم رونمایی شد.

البته برنامه دیگری که تلگرام برای تامین هزینه‌های خود داشت پروژه توکن مبتنی بر بلاک چین تلگرام بود و امیدوار بود که از طریق آن بتواند درآمد خوبی کسب کند تا نیازی به راه اندازی سرویس اشتراکی نداشته باشد. اما از آنجایی که با مشکلات متعددی مثل نهادهای تنظیم و مقررات و غیره روبرو شد در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که این پروژه را رها کرده و ١.٢ میلیارد دلار سرمایه‌ جمع شده را به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

در حال حاضر کاربران تلگرام از طریق سرویس اشتراکی Telegram Premium می‌توانند با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه به تلگرام، به یک سری قابلیت‌های اختصاصی دسترسی پیدا بکنند. در واقع این سرویس نه تنها قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بلکه قابلیت‌های فعلی آن را نیز بهبود می‌بخشد. در ادامه درباره قابلیت‌هایی که نسخه پریمیوم به کاربران ارائه می‌دهد صحبت می‌کنیم.

 

قابلیت‌های سرویس Telegram Premium

بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که سرویس تلگرام پریمیوم هم قابلیت‌های جدیدی و کاربران ارائه می‌دهد و هم کیفیت قابلیت‌های فعلی خود را برای آنها افزایش داده است. ادعای خود تلگرام این است که در این سرویس، تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را که کاربران سال‌ها خواستار بودند، ارائه می‌کند. اجازه دهید بخشی از این قابلیت‌ها را باهم بررسی کنیم:

کاهش محدودیت‌های فعلی

می‌توان گفت که تهیه اشتراک Telegram Premium تقریبا تمامی محدودیت‌ها را از بین برده و قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تری به کاربر می‌دهد. با داشتن این اشتراک شما می‌توانید هزار کانال دنبال کنید، ۲۰ پوشه با سقف ۲۰۰ چت درست کنید، و حتی با یک دستگاه ۴ حساب یا اکانت داشته باشید. این اشتراک محدودیت پین کردن تا سقف ۵ عدد را از بین می‌برد و شما می‌توانید تا ۱۰ چت را در لیست اصلی خود پین کنید. می‌توانید متن طولانی‌تری در بایو خود یادداشت کنید و در آن لینک قرار دهید.

آپلود فایل تا حجم 4 گیگابایت

اگر شما یکی از کسانی هستید که به صورت مرتب در تلگرام فایل با حجم بالا جابجا می‌کنید باید بگوییم که تلگرام پریمیر این قابلیت را ایجاد کرده که شما بتوانید تا سقف ۴ گیگابایت فایل جابجا کنید. نکته جالبی که وجود دارد این است که وقتی شما فایل با حجم ۴ گیگابایت ارسال می‌کنید هر کسی فارغ از آنکه تلگرامش پرمیوم باشد یا نه، می‌تواند آن فایل را دانلود کند.

دانلود فایل‌ها با سرعت بیشتر

با داشتن این سرویس اشتراکی می‌توانید رسانه‌ها و فایل‌های خود را با سرعت بیشتری دانلود و آپلود کنید.

تبدیل پیام صوتی به متن در تلگرام پرمیوم

یکی از قابلیت‌های جالب تلگرام پریمیوم این است که به شما این امکان را می‌دهد که اگر نمی‌توانید پیام صوتی را گوش کنید آن را تبدیل به متن کرده و از محتوای آن مطلع شوید. به علاوه می‌توانید این رونویسی را اولویت‌بندی کنید.

استیکرهای منحصر به فرد

ایموجی‌های بیشتر و متحرک یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که تلگرام پریمیم به کاربران خود ارائه می‌دهد و هر ماه این هموجی‌ها توسط هنرمندان و طراحان تلگرام آپدیت می‌شود.

what-is-telegram-premium-features

مدیریت بهتر چت‌ها

با Telegram Premium می‌توانید به ابزارهای بیشتری برای ساماندهی لیست چت خود دسترسی داشته باشید به عنوان مثال می‌توانید تعیین کنید که چت‌های جدید به جای پوشه همه، در یک پوشه سفارشی یا در پوشه خوانده نشده‌ها باز شود.

دریافت نشان پرمیوم

با تهیه سرویس اشتراکی یک نشان پریمیر در کنار نام شما قرار می‌گیرد و برای همه در لیست چت و یا در گروه قابل رویت است.

تغییر آیکون برنامه

این سرویس به شما اجازه می‌دهد که آیکون فعلی تلگرام را تغییر داده و از میان آیکون‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد یکی را انتخاب کنید.

 

ورژن پریمیوم تلگرام چه فرقی با تلگرام رایگان دارد؟

برای آنکه خیلی راحت‌تر متوجه تفاوت‌های تلگرام پرمیوم و تلگرام رایگان شوید و بتوانید این دو را باهم مقایسه کنید، در یک جدول به شما نشان می‌دهیم.

تلگرام پرمیوم

تلگرام رایگان

حذف تبلیغات نمایش تبلیغات
امکان دانلود و آپلود فایل تا 4 گیگ امکان دانلود و آپلود فایل تا 2 گیگ
ایجاد گروه تا سقف 10.000 نفر ایجاد گروه تا سقف 5000 نفر
سرعت دانلود و آپلود بیشتر سرعت دانلود و آپلود کمتر
امکان تبدیل ویس به متن عدم امکان تبدیل ویس به متن
مدیریت بهتر چت‌ها با ابزارهای نامحدود ابزارهای محدود برای مدیریت چت
آیکون قابل تغییر تلگرام آیکون ثابت تلگرام
قابلیت استوری گذاشتن عدم امکان استوری گذاشتن
امکان پین کردن چت ها تا 10 عدد امکان پین کردن چت ها تا 5 عدد

 

 

چگونه تلگرام را به نسخه پریمیوم ارتقا بدهیم؟

تهیه سرویس اشتراکی پریمیوم تلگرام برای ایرانیان نسبت به سایر افراد سخت‌تر است زیرا که از طریق پرداخت‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد و ایرانیان هم به پرداخت‌های بین‌المللی دسترسی ندارند.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که سرشماره ایران امکان استفاده مستقیم از نسخه پریمیوم تلگرام را ندارند و اگر بخواهند از طریق ربات @premiumbot اقدام کنند احتمالا با این پیام مواجه می‌شوند.

 

برای آنکه بتوانید این سرویس را خریداری کنید یک راه پیش رو دارید؛ خرید این سرویس را به سایت‌های معتبری مثل موبوگیفت بسپارید. موبوگیفت تنها با گرفتن شماره تماس و یا آیدی تلگرام شما بدون آنکه وارد حسابتان بشود، در عرض چند ساعت تلگرام‌تان را پریمیوم می‌کند. حتی با با وجود داشتن شماره ایران.

اگر هم تلگرام‌تان با شماره ایران نیست می‌توانید برای ارتقای آن به نسخه پریمیوم مراحل زیر را طی کنید:

  • مطمئن شوید که تلگرام شما به آخرین نسخه به روز رسانی شده است.
  • وارد قسمت Setting در تلگرام شوید.
  • حالا گزینه تلگرام پرمیوم را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز شده و لیست تمام قابلیت‌های نسخه پریمیوم به شما نشان داده می‌شود. به پایین صفحه بروید تا خرید را انجام دهید.

تلگرام پریمیوم ارزش خرید دارد؟

احتمالاً برای شما هم این سوال به وجود آمده که آیا تهیه نسخه پریمیوم تلگرام ارزش دارد و اصلاً تهیه این حساب برای افرادی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که اگر شما یک فرد عادی هستید ممکن است برایتان مهم نباشد که این امکانات به تلگرام شما اضافه شود یا نه ولی اگر کسب و کاری از طریق تلگرام هدایت می‌کنید خرید اشتراک پرمیوم تلگرام برای شما بسیار مفید است.

شما از طریق تلگرام پرمیوم بهتر می‌توانید چت‌های خود را مدیریت کنید و درگیر محدودیت‌های نسخه عادی نباشید و به عبارت بهتر کسب و کار خود را به شیوه راحت‌تری اجرا کنید.

جمع‌بندی خرید اشتراک تلگرام پرمیوم!

تلگرام به عنوان یکی از پیام رسان‌های محبوب میان ایرانیان، جدیداً با ارائه ورژن پریمیوم قابلیت‌های جدید و ویژه‌ای را به کاربران ارائه داده است. در این مطلب تلاش کردیم تا تلگرام پریمیوم را تعریف کنیم و بگوییم که چه قابلیت‌هایی به آن اضافه شده و چه تفاوتی با نسخه رایگان دارد.

اگر فکر می‌کنید که نسخه پریمیوم تلگرام گزینه خوبی برای شما است می‌توانید یا خود آن را تهیه کرده و یا خرید آن را به موبوگیفت بسپارید. اگر هم احساس می‌کنید اضافه شدن این قابلیت‌ها تاثیر چندانی در استفاده شما از این پیام رسان ندارد می‌توانید همین نسخه رایگان فعلی را استفاده کنید.


سوالات متداول

  • آیا نسخه پریمیوم تلگرام در ایران قابل اجرا داشت؟

درست است که برای سرشماره‌های ایران امکان فعال‌سازی نسخه پریمیوم وجود ندارد ولی شما می‌توانید با تهیه شماره مجازی و یا سایت هایی مانند موبوگیفت، اکانت خود را ارتقا دهید.

  • آیا می‌توان به صورت رایگان تلگرام را به نسخه پرمیوم ارتقا داد؟

با وجود آنکه راه‌هایی برای ارتقا حساب تلگرام به پریمیوم وجود دارد، ولی به دلیل غیرقانونی بودن و ایمن نبودن اصلا آن را پیشنهاد نمی‌کنیم و بهتر است از همان روش‌های قانونی استفاده کنید.

 

 

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان