فیفا آلتیمیت چیست ؛همه چیز در مورد فیفا آلتیمت

فیفا آلتیمیت تیم (FUT)، یکی از بهترین و جذاب­ترین بخش‌های سری بازی‌های فیفا محسوب می‌شود که طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد. حال که مدتی از عرضه FIFA 23  گذشته است بهترین فرصت است تا به زیر و بم پرطرفدارترین بخش بازی فوتبالی شرکت الکترونیک آرتز بپردازیم.

what-is-fut

در سال ۲۰۰۹، زمانی که رقابت بین دو بازی برتر شبیه‌سازی فوتبال، FIFA و PES از همیشه نزدیک‌تر بود، اتفاقی افتاد که برگ برنده فیفا در این رقابت محسوب می‌شد. بخش فیفا آلتیمیت تیم (FUT)، در نوزده مارس 2009، در حالی که چیزی تا پایان فصول فوتبالی باقی نمانده بود به‌ صورت یک DLC با قیمت 10 دلار به‌ شکل جهانی عرضه شد و به‌ سرعت مورد توجه هواداران و منتقدان فیفا 09 قرار گرفت.

موفقیت بخش FUT به ‌شکلی بزرگ بود که توانست پس از عرضه، بیش از 1 میلیون مخاطب به جمع بازیکنان FIFA اضافه کرده و در نهایت به فروش بیشتر بازی کمک نماید. دلیل موفقیت آلتیمیت تیم حالت کاملا تازه‌ای بود که به بازیکنان اجازه می‌داد تا تیم مورد علاقه خود را با ستارگان فوتبالی محبوب خود بسازند و به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازند.

اگرچه بخش ULTIMATE TEAM فرصت کمی برای نشان­دادن پتانسیل‌های خود داشت،  چرا که پس از عرضه فیفا آلتیمیت، به ‌شدت با مشکلات متعددی همانند سرورهای ضعیف و قطعی مکرر همراه بود، اما توانست مسیر جدیدی را پیش روی کمپانی الکترونیک آرتز قرار دهد تا بتواند دوباره نام عنوان فیفا را بر سر زبان‌ها قرار داده و به مرور زمان به پرطرفدارترین مود در بین تمام گیم‌های فوتبالی تبدیل شود.

فیفا آلتیمیت تیم (FUT) چگونه است؟

با اینکه تاکنون بیش از ۱۴ نسخه از آلتیمیت تیم (FUT) عرضه شده است، این بخش همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و طرفداران خود را دارد. جالب است بدانید از  نسخه فیفا ۱۷ تا به امروز یعنی فیفا ۲۳، با وجود تغییرات متعدد، بازی همچنان ریشه‌های خود را حفظ کرده است.

هنگام شروع بخش آلتمیت تیم، شما یک تیم متشکل از بازیکنان سطح پایین که عموما بین سیلور و گلد هستند را به ‌صورت کاملا تصادفی دریافت کرده و کار خود را آغاز می‌کنید.  شما می‌توانید در دو بخش آنلاین و آفلاین به رقابت بپردازید. بخش آنلاین فیفا آلتیمیت، از تیم‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام قدرت و امتیاز مختص به خود را دارا هستند.

شما می‌توانید درجه سختی بازی را نیز انتخاب کرده و بازی کنید، اما باید توجه داشته باشید که هرچه درجه سختی بازی کمتر باشد، امتیاز که در پایان بازی دریافت می‌کنید نیز کمتر خواهد بود. در طول فصل با امتیازاتی که دریافت می‌کنید، در بین رنک‌های مختلف بازی بالا و پایین رفته و پس از پایان هفته، متناسب با رنکی که به شما نسبت داده شده، جوایز خود را دریافت می‌کنید.

کوین و انواع پک‌ها از جمله جوایز قابل دریافت در این بخش هستند. در حالت آنلاین شما می‌توانید در دو بخش به رقابت بپردازید. بخش اول فیفا آلتیمیت که Rivals نام دارد، شما را با رقبای مختلف و تصادفی به‌ صورت آنلاین به چالش می‌کشد.

همانند حالت Squad Battle ، این بخش نیز رنک‌بندی دارد و شما با توجه به رنکی که در آن قرار دارید، مقابل رقبا قرار می­گیرید و در پایان نیز جوایزتان را دریافت می‌کنید. هنگام دریافت جوایز نیز شما می‌توانید از بین سکه یا پک‌های کارت یکی را انتخاب کنید.

با انتخاب هرکدام از گزینه‌های ذکر شده، با توجه به رنک و سطحی که در آن قرار دارید،  مقداری امتیاز نیز دریافت می‌کنید که آن امتیازها کلید حضور شما در حالت بعدی بخش آنلاین یعنی FUT Champions هستند.

همچنین در طول انجام بازی فیفا آلتیمیت، شما شاهد رویدادهای مختلف و جذابی می‌شوید که به شما اجازه می‌دهند تیم دلخواه خودتان را آن‌طور که دوست دارید بسازید و از آن لذت ببرید.

نکات کلیدی که باید فیفا آلتیمیت تیم بدانید

  • به کارت بازیکنان توجه کنید.

آشنایی با تمام جزئیات کارت‌های بازی، یکی از اركان اصلي بخش فیفا آلتيميت تيم محسوب می‌شود. هر بازيكن فوتبال داراي سه كارت برنز، نقره و طلايي است که برنز کمترین ارزش و طلایی بیشترین ارزش را دارد. در طول فصل در لیگ‌های معتبر فوتبال، ستارگانی كه عملكرد خوبی در بازی‌های انجام شده داشته باشند، ارزش كارت‌های‌ آنها افزايش پيدا می‌كند.

about-cards-in-fut

اين كارت ها در بخش Team of the week قرار می­گیرد‌. برای مثال اگر مسی در جام باشگاه‌های اروپا گل بزند، كارت اين بازيكن در قسمت برترين بازيكنان هفته قرار مي گيرد. بنابراين، ارزش كارت و قدرت این بازيكن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای شناخت بهتر کارت‌ها، جزئیات آنها را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

  • می‌توانید استادیوم رویایی خود را خلق کنید.

در بخش Ultimate Team بازی‌های فیفا، تمامی استادیوم‌های حاضر در نسخه مورد نظر از بازی، موجود و قابل انتخاب خواهند بود، اما همیشه در آلتیمیت تیم، بازیکنان در ابتدای راه خود تنها با یک زمین بسیار ساده شروع خواهند کرد.

در فیفا آلتیمیت بازیکنان به ‌مرور زمان با پیروزی در مسابقات و چالش‌های مختلف امتیازات مورد نیاز را جمع‌آوری کرده یا خریداری می‌کنند. سپس بازیکنان علاقه‌مندان می‌توانند زمین تمرینی ساده خود را به استادیوم‌های باشکوهی نظیر آنفیلد و برنابئو تبدیل کنند.

بازیکنان حتی قادر خواهند بود تا شعارها و رنگ صندلی‌های ورزشگاه خود را نیز شخصی‌سازی کنند.  به یاد داشته باشید که تمامی روند شخصی‌سازی در این قسمت از بازی، نیازمند سکه و امتیازات کسب‌شده توسط کاربران می‌باشد و اگر تصمیم به خرید امتیاز ندارید، بهتر است کمی صبر کرده تا امتیاز جمع کنید.

  • در چالش‌ها و رویدادها شرکت کنید.

شركت در چالش و رویدادها در فیفا آلتیمیت، تيم شما را قدرتمندتر از همیشه می‌سازد. خود بازي تعدادي كارت را در اختيار شما مي گذارد. اين كارت‌ها براي تركيب اوليه و چندین مسابقه اول كافی است. توصیه می­شود از همان اول به فكر ساخت يك تيم بهتر با كارت‌های قدرتمندتر باشید.

challenges-in-fut

چالش‌های Squad Building Challenges يكي از بهترين روش‌ها برای دريافت پک‌های كارت بازی است. اگر کارت‌های ضعیفی دارید از بازی­کردن نترسید. شما می‌توانید با بازی­کردن و آزمون خطا هر روز مهارت‌های خود را تقویت کرده و تیم خود را قوی­تر کنید.

  • شیمی بالاتر= شانس برنده شدن بیشتر

شيمي تيم و بازیکنان، اهمیت بسیار زیادی در فیفا آلتیمیت دارد.‌ برای افزايش شانس برنده­شدن، به شيمي تيم خود توجه كنيد. همانطور پیشتر اشاره شد، شيمي تيم مهم‌ترين عنصر براي موفقيت شما در بازی‌ها محسوب می‌شود. شما بايد تركيبي بچينيد كه شيمي بالايي داشته باشد.

chemistry-in-fut

شيمي يا Chemistry در واقع ميزان هماهنگی بین بازيكنان است و  مسائلی مثل مليت، قدرت، تیم‌های باشگاهی و پست تخصصي بازيكنان مي­تواند بر بالا یا پایین بودن شیمی تیم تاثیر داشته باشند. به عنوان مثال، اگر از مسی و امباپه در خط حمله استفاده كنيد، شيمي اين پست بالا مي­رود و در نتیجه امكان موفقيت تيم نیز بیشتر می‌شود.

در نسخه 23، شما می‌توانید تا 33 شیمی داشته باشید. پس به یاد داشته باشید که يک تيم سرحال با شيمی بالا، می‌تواند شانس شما در پیروزی را در فیفا آلتیمیت تیم افزایش دهد.

  • 100 بازیکن افسانه‌ای (Icons) در بازی حضور دارند.

icons-in-fut

همان‌طور که احتمالا در اخبار و پیش‌نمایش‌های فیفا ۲۳ مشاهده کردید ، 3 بازیکن جدید مربوط به دسته‌بندی Icons به بازی فیفا ۲۳ اضافه شده‌اند. با درنظر گرفتن این ۳ بازیکن به ‌یادماندنی مجموع بازیکنان در گروه Icons به عدد 100 رسیده است. آنها از قدرتمندترین، کمیاب‌ترین و گران‌ترین کارت‌های بازی هستند.

می‌توانید اسامی و ملیت تعدادی از icons ها را در ادامه مشاهده کنید.

Michael Owen (England)

Paolo Maldini (Italy)

Patrick Kluivert (Netherlands)

Patrick Vieira (France)

Paul Scholes (England)

Pavel Nedved (Czech Republic)

Pele (Brazil)

Raul (Spain)

Rivaldo (Brazil)

Roberto Baggio (Italy)

Roberto Carlos (Brazil)

Ronald Koeman (Netherlands)

Ronaldinho (Brazil)

Ronaldo (Brazil)

Ruud Gullit (Netherlands)

Steven Gerrard (England)

Theirry Henry (France)

Zinedine Zidane (France)

تغییرات بخش فیفا آلتیمیت تیم در FIFA 23

فیفا آلتیمیت تیم که محبوب‌ترین حالت بازی در فیفا که یک ماشین چاپ پول برای EA SPORTS محسوب می‌شود، حتی سال آینده که FIFA دیگر فیفا نامیده نخواهد شد نیز، التیمیت تیم به حیات خود ادامه خواهد داد.

از سال 2009 تا به امروز، نه تنها تعداد بازیکنان و کارت‌های این مود تغییر کرده ، بلکه خود مود نیز دستخوش تغییر شده ‌است. از آنجا که شرکت EA تغییرات عظیمی را برای آخرین نسخه از این بازی اعلام کرده، به بررسی تغییرات این بخش در نسخه FIFA 23  می‌پردازیم.

سیستم شیمی (chemistry) جدید جایگزین سیستم قبلی شده است.

بخش فیفا آلتیمیت با یک سیستم شیمی(chemistry) جدید عرضه شده است. فیفا ۲۳ سیستم شیمی این بخش را تغییر داده است تا بازیکنان را قادر سازد که بهتر به ساختن تیم رویایی خود بپردازند. سیستم جدید یک سیستم ساده‌شده است که به بازیکنان محبوب شما این امکان را می‌دهد که chemistry مشترکی با دیگر بازیکنان زمین داشته باشند.

در این نسخه موقعیت بازیکنان در زمین اهمیتی ندارد، تطبیق شیمی بازیکنان در هنگام شروع  براساس باشگاه مشترک، لیگ و ترکیب ملت‌ها انجام خواهد شد. به ‌شکل کلی خلاف نسخه‌‌های قبل، بازیکنان دیگر مجبور نیستند در کنار هم بازی کنند تا شیمی خوبی داشته باشند.

برای مثال؛ اگر دو تا بازیکن از لیگ اسپانیا دارید، که یکی از آنها هافبک چپ و یکی وینگر راست است، باز باعث افزایش شیمی تیم خواهند شد. هر بازیکن نیز  می‌تواند بین ۰ تا ۳ شیمی داشته باشد که با یک تعدادی الماس مشخص می‌شود.

FUT Moment

FUT-fifa-moments

بخش FUT Moments، دارای حالت جدیدی است که بر روی حالت تک نفره تمرکز دارد. در این قسمت شما با بازی کردن مسابقات کوتاه و در نتیجه تکمیل آنها پاداش دریافت می‌کنید. به‌ صورت خلاصه اگر بگوییم، بازی به شما تعدادی چالش‌های خاص می‌دهد که می‌توانید آنها را انجام دهید.

برای مثال بازی از شما می‌خواهد با مسی سه Finesse Goal  بزنید.  شما با انجام این رویداد ستاره کسب می‌کنید و می‌توانید آنها را در ازای جوایز FUT Moment در طول فصل بازیابی کنید. ستاره‌هایی که به‌ عنوان جایزه دریافت می‌کنید  FUT Stars نام دارند که می‌توانید به کمک آنها پک‌های مخصوصی را خریداری کنید و کارت‌های بیشتری داشته باشید.

شایان ذکر است که این مسابقات بر اساس رویدادهای دنیای واقعی یا رویدادهای فیفا التیمیت به ‌شکل سناریوها و وظایف مختلفی وجود خواهند داشت که باید آن‌ها را تکمیل کنید. برای مثال بازی از شما می‌خواهد که در پنج دقیقه زمان به وسیله بازیکن‌های مشخص شده یک فعالیت‌ خاص را به اتمام برسانید.

قابلیت crossplay بین کنسول‌های پلی استیشن و اکس باکس

قابلیت crossplay که مدتها منتظرش بودیم، این بار از همان هنگام عرضه بازی نیز فعال شده است و شما می‌توانید با کاربران کنسول‌های دیگر به بازی بپردازید. این ویژگی همچنین به بخش آلتیمیت تیم نیز انتقال یافته است. شایان ذکر است که امسال، هر دو کنسول دارای یک بازار نقل و انتقالات یکسان هستند.

این امر فرصت‌های جدیدی برای خریدوفروش کارت‌ها و توسعه بازار و قیمت‌ها ایجاد می‌کند که بازیکنان را قادر می‌سازند تا بتوانند آسانتر، به کارت مورد علاقه خود دست یابند.

رویدادهای جدید بخش فیفا آلتیمیت تیم

یکی از مهم­ترین بخش التیمیت تیم، ایونت‌هایی هستند که هر هفته در روز جمعه آغاز می‌شوند. یک تقویم دقیق از تمامی رویدادهای فیفا ۲۳ نیز منشتر شده است. علاوه بر این، رویداد تیم هفته نیز به فیفا ۲۳ بازگشته و پس از عرضه در چهارشنبه‌ها قابل شرکت­کردن می‌باشد.

به‌طور معمول، این رویدادها از هفته اول تا پایان فیفا التیمیت تیم ادامه می‌یابند. اگرچه شایان ذکر است که شرکت EA در صورت عدم استقبال بازکنان از یک رویداد، احتمالا آن را متوقف می‌کند.

تغیرات موقعیتی بازیکنان

در نسخه FIFA 22، شما می‌بایست متناسب با بازیکن مورد نظر، توسط کارت Position Changer، پست او را تغییر می دادید. مشکل بزرگ این سیستم محدودیت در تغییر موقعیت بازیکنان بود. مثلا یه دفاع راست قابلیت بازی­کردن در دفاع چپ را نداشت.

در فیفا التیمیت ۲۳، بازیکنان براساس رفتار خود در زندگی واقعی، موقعیت‌های اولیه و ثانویه دارند. بنابراین اگر بازیکنی ‏هر دو جناح راست و چپ را تیم خود ‏بازی می‌کند، می‌تواند هر دو جایگاه را در التیمیت تیم نیز بازی کند.

به ‌طور خلاصه دیگر نیازی نیست که جایگاه‌ بازیکنان را تغییر دهید. نکته جالب این است که اکثر ستاره‌های التیمیت تیم می‌توانند تا سه موقعیت مختلف داشته باشند.

سخن پایانی

راه‌اندازی تیم رویایی در فیفا آلتیمیت تیم فقط محدود به داشتن بازیکنان خوب نیست و شامل موارد دیگری همانند شیمی بالا و ... نیز می‌شود. شما همچنین باید نوع چیدمان بازیکنان و تاکتیک‌های خود را تقویت کنید. یک اپلیکیشن تلفن و وب نیز برای علاقمندان به بخش آلتیمیت نیز در دسترس است که می‌توانید با دانلود آن همیشه تیم خود را همراه خود داشته باشید و تغییرات دلخواه خود را در آن انجام دهید. همچنین می توان با خرید گیفت کارت پلی استیشن پوینت های فیفا آلتیمیت را به راحتی از فروشگاه پلی استیشن خرید کرد.

2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • Erfan

    12 سپتامبر 2023، 21:53
    ارسال پاسخ

    سلام برای بازی در بخش آلتیمیت باید به اینترنت متصل بشیم؟؟
    ممنون.

    • موبوگیفت

      18 سپتامبر 2023، 18:58
      ارسال پاسخ

      سلام و وقت بخیر.
      بله دوست عزیز. باید به اینترنت متصل باشید.

پشتیبانی تلفنی رایگان