چگونه از اپل موزیک استفاده كنيم؟

اگر جز کاربران اپل هستید خوب می­دانید که این کمپانی در محصولات iOS خود اپلیکیشن­های مخصوصی را جهت استفاده راحت کاربران قرار داده است که یکی از جذاب ترین آن­ها اپل موزیک (apple music) است. این اپلیکیشن قابلیت­های بسیاری را برایتان فراهم می­کند اما به خاطر محدودیت­هایی که برای کاربران در ایران دارد نمی­توان از تمامی امکانات آن استفاده کرد. اما بهره بردن از همین قابلیت­های کم هم خود خالی از لطف نبوده و می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

اپل موزیک باعث می‌شود به سرویس موزیک دسترسی داشته باشید و لحظات آرامش‌بخش و شگفت‌انگیزی را برای خود خلق کنید. اگر تا به امروز با این اپ کارنکرده‌اید و در نصب و راه‌اندازی آن مشکل دارید، امروز سیر تا پیاز آن را به شما توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

how-to-use-apple-music

چگونه در آیفون آهنگ انتقال دهیم؟

پیش از هر چیزی شما باید نحوه انتقال موسیقی در آیفون یا ایپد را بدانید تا بتوانید موسیقی مدنظرتان را در اختیار داشته و به آن گوش دهید. به این منظور می­توانید از 4 روش مختلف استفاده کنید که عبارتند از:

1- از آیتیونز خرید کنید

این اولین راه پیش روی شما است. می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن iTunes Store به صورت مستقیم آهنگ را خریداری نمایید. البته زیاد خوشحال نشوید چرا که برای کاربران ایرانی کارایی ندارد.

2- با استفاده از آیتیونز کامپیوتر موسیقی را انتقال دهید

یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها  استفاده از آیتیونز کامپیوتر یا مک بوک است که به واسطه آن می­توان انتقال آهنگ را انجام داده و روی گوشی پلی کرد. این برنامه را روی سیستم باز کنید و سپس گوشی خود را به آن متصل کنید. آهنگ­های دلخواهتان را انتخاب و با گزینه Sync Music در اپ آن‌ها را منتقل کنید.

3- از سرویس آیتیونز مچ غافل نشوید

برای استفاده از این سرویس باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید تا بتوانید آیپد یا گوشی را به آن وصل کرده و با ایجاد همگام‌سازی موسیقی­ها را در آیتیونز استور آپلود کنید و به صورت آیکلود در اختیار داشته باشید.

4- سرویس آیکلود موزیک لایبرری را امتحان نمایید

از دیگر روش­های پیش روی شما سرویس آیکلود موزیک لایبرری است که همچون سرویس آیتیونز مچ عمل کرده و باعث همگام‌سازی موسیقی­ ها شده و در نهایت امکان پخش را برایتان فراهم می­کند.

روش­های دیگری همچون هوم شیرینگ و... هم وجود دارد که با توجه به شرایط، سلیقه و راحتی خودتان می­توانید از آن­ها استفاده کنید.

نحوه استفاده از اپل موزیک چگونه است؟

حال که با شیوه­ های مختلف پلی کردن آهنگ آشنا شده­اید، وقت آن رسیده که به سراغ دردانه اپلیکیشن اپل در گوشی­های آیفون یعنی همان اپل موزیک برویم. خبر خوب این است که این اپلیکیشن به صورت پیش فرض در Home Screen جا خوش کرده و نیاز به دانلود و نصب ندارد. کافی است روی آن ضربه بزنید و اجرا کنید. بعد از اجرا شما با دو گزینه مختلف روبه‌رو خواهید شد:

گزینه اول: پخش موزیک­های ذخیره شده در حافظه داخلی موبایل شما است.

گزینه دوم: این گزینه بر پخش موسیقی­های آیتیونز استور دلالت می­کند.

شما در زمان اجرای apple music ممکن است با گزینه خرید اشتراک هم مواجه شوید. در زمان فعال کردن اپل موزیک، اپل اشتراک رایگان به مدت 6 ماه در اختیار شما قرار می­دهد تا به راحتی از آن بهره ببرید. در حقیقت این یک هدیه از سوی اپل است.

نحوه فعال کردن و اجرای اپل موزیک

برای فعال کردن این اپلیکیشن و بهره­مندی از اشتراک رایگان کافی است برنامه را اجرا کرده و روی گزینه Start Listening ضربه بزنید. در صورتی که این گزینه را پیدا نمی­کنید، گزینه open setting را انتخاب کرده و سپس از قسمت موزیک یا show apple music را انتخاب نمایید. به همین سادگی. اگر این گزینه­ ها را روی اپلیکیشن پیدا نکردید، باید بدانید که سیستم عالم آی یو اس شما نیاز به آپدیت و به‌روزرسانی دارد.

خرید اشتراک اپل موزیک به چه معنا است؟

اشتراک اپل موزیک این امکان را برای شما فراهم می­کند تا بتوانید به تمامی موسیقی­های خارجی و ایرانی به شکل یک آرشیو دسترسی داشته باشید. در نتیجه می­توانید به صورت آفلاین هم آن را پخش نمایید. البته مزیت­های بسیاری هم دارد که می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قابل استفاده بر روی دیوایس­های اندروید

2- قابلیت اشتراک

3- نیاز نداشتن به سرویس‌های عبور از محدودیت

4- قابلیت نمایش متن آهنگ

5- امکان دانلود و پخش آفلاین

6- و...

بعد از اتمام اشتراک رایگان باید چه کنیم؟

چیزی که مشخص است، بعد از اتمام اشتراک رایگان که اپل به شما هدیه می­دهد، دیگر دسترسی به جهان موسیقی نخواهید داشت؛ اما این پایان کار نیست. شما به آسانی می­توانید با گیفت کارت اپل مجدد اشتراک بگیرید. اما این کار کمی دردسرساز است و به دلیل محدودیت هایی که در کشور وجود دارد، شما نمی­توانید آن را خریداری کنید. اما چاره کار چیست؟ جای نگرانی نیست کافی است از یک فروشگاه معتبر جهت خرید آن اقدام کنید. در این صورت دیگر اپل آیدی به نام ایران بوده و در کشور­های دیگری همچون استرالیا و... ثبت می­شود.

موبوگیفیت به شما کمک می­کند تا به صورت مطمئن گیفت کارت اپل را تهیه کنید و مجدد به اپل موزیک دسترسی داشته باشید. تهیه این گیفت کارت و شارژ آن برایتان هزینه به همراه خواهد داشت. اما نه هزینه زیاد که توان پرداخت آن را نداشته باشید. این هزینه به دلار بوده و شما می­توانید معادل آن را به تومان پرداخت کنید. حداقل هزینه آن از 10 دلار شروع می شود و آن بستگی به نظر و بودجه شما خواهد داشت. نگران نباشید، باز هم بعد از پایان اشتراک می­توانید به آسانی آن را شارژ کرده و تمدید کنید.

از سری امکانات و ویژگی­های اپل موزیک کدام است؟

کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت است. شما می­توانید هنگام خروج از برنامه هم از پخش موسیقی لذت ببرید. دکمه‌های پخش، استپ، جلو زدن و عقب زدن هم دارد که بتوانید هر زمان که نیاز دارید، آن را استپ کرده و مجدد از سر بگیرید. در قسمت اسلایدر بالا صفحه هم قادر به تماشای موقعیت زمانی موزیک خواهید بود. قابلیت تنظیم صدا هم وجود دارد.

حین پخش آهنگ احتمالا آیکون دکل شکل در قسمت زیر تنظیم صدا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد که این آیکون جهت قابلیت ایرپلی در نظر گرفته شده و می‌توانید ‌با ضربه زدن روی آن گوشی را از طریق بلوتوث به اسپیکر و تلویزیون و... وصل کنید. با آیکون سه نقطه هم می­توانید به سایر تنظیمات این اپ دسترسی داشته و منو آن را مورد بررسی قرار دهید. امکان لایک و دیس لایک هم برای شما وجود دارد تا عملکرد این برنامه را بسنجید و به بهبود آن کمک کنید.

چرا برای خرید گیفت کارت اپل موبوگیفت را انتخاب کنیم؟

فروشگاه­های بسیاری هستند که این خدمات را ارائه می­دهند اما موبوگیفت به منظور راحتی و رضایت کاربران این کار را به صورت فوری و در سریع­ترین زمان با قیمت بسیار مناسب انجام می­دهد. از طرفی شما می­توانید به صورت آنلاین هم اقدام کنید و به راحتی از خدمات آن بهره­مند شوید. اگر برای  فعال‌سازی اپل موزیک  هم با مشکل مواجه شدید، می­توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به آسانی و در چند دقیقه مشکل شما را برطرف سازند.

سوالات و نظرات خود را در زیر همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید

2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • سمیرا بهرامی

    10 سپتامبر 2023، 09:23
    ارسال پاسخ

    چقدر کامل و ساده توضیح دادید واقعا لذت بردم، من یه رپورتاژ توی اقتصاد آفرین درباره اپل موزیک خونده بودم نوشته بود هیچ تبلیغاتی نداره وسط آهنگ که به نظرم خیلی ویژگی مهمیه، خواستم بدونم شما هم تائید میکنید این ویژگی رو؟ همه اکانت ها بدون تبلیغاتن یا فقط اکانت های پریمویوم؟

    • موبوگیفت

      19 سپتامبر 2023، 20:58
      ارسال پاسخ

      ممنون از توجه شما.
      بله ما هم این موضوع رو تایید میکنیم. همه اکانت ها بدون تبلیغات هستن

پشتیبانی تلفنی رایگان