همه چیز در مورد فروشگاه و گیفت کارت‌ آمازون

سایت آمازون یا بهتر است بگوییم شرکت آمازون، یک شرکت فناوری و چند ملیتی است که در آمریکا فعالیت دارد و آغاز فعالیت رسمی این سایت تقریبا به سال ۱۹۹۵ برمی‌گردد. مالک این شرکت جف بزوس است که جزو یکی از ۵ فرد ثروتمند در جهان است.

اما این همه ماجرا نیست که ما صرفا با یک شرکتی در زمینه فروش محصولات فیزیکی و دانلودی مواجه باشیم. بلکه این شرکت سرویس‌های مختلف دیگری همچون رایانش ابری، هوش مصنوعی، مارکت بازی و… را نیز در خود دارد که در طول این سال‌ها یکی پس از دیگر از قلب این شرکت متولد شده‌اند.

در ادامه این مقاله قصد داریم نگاهی به تاریخچه، شکل گیری و خدمات و محصولات این شرکت بپردازیم و در نهایت با بررسی اینکه گیفت کارت آمازون در این بین چه نقشی دارد، به شما کمک کنیم که بتوانید با استفاده از این روش امکان خرید محصولات دانلودی را از این سایت بدون نیاز به واسطه داشته باشید. در ادامه با معرفی فروشگاه و گیفت کارت‌ آمازون با موبوگیفت همراه باشید ...

آمازون چیست؟

این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد؛ بله، درست خواندید، یک فروشگاه آفلاین.

همانطور که اشاره کردم، آمازون یک شرکت بود و هنوز از آن ابتدای کار فعالیت خود را بر روی بستر اینترنت و فروش از طریق دامنه amazon.com آغاز نکرده بود.

این شرکت در سال ۱۹۹۴ و با خرید دامنه Relentless.com اقدام به فروش محصولات نو یا دست دوم از طریق اینترنت نمود که اگر الان هم به این دامنه مراجعه کنید شما را به سایت آمازون هدایت می‌کند.

شرکت آمازون هم اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در بر می‌گیرد و امروزه به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان تبدیل شده است.

آمازون چگونه شکل گرفت؟

سال ۱۹۹۴ میلادی بود که جف بزوس از کار خود در یک شرکت استعفا داده و با توجه به پیش بینی‌هایی که در مورد آینده اینترنت شده بود، یک لیست ۲۰ تایی از محصولاتی که در آن زمان می‌توانست به صورت اینترنتی بفروشد را تهیه کرد.

جف مدتی در مورد این لیست فکر کرده و روی توسعه پلتفرم خود و مدل درآمدی که در ابتدای کار می‌توانست داشته باشد که شروع فعالیت این استارتاپ کلیک خورد. اما او یک بررسی روی این لیست ۲۰ تایی انجام داده و آن را به ۵ مورد که بیشترین تقاضا در ان زمان را داشتند کاهش داد.

  • لوح‌های فشرده CD که این روزها برایمان خاطره شده‌اند.
  • سخت افزار کامپیوتر که در آن زمان در حال ورود به خانه‌های مردم بودند.
  • مردمی که برای این کامپیوترهای خانگی نیاز به نرم افزار داشتند.
  • و همین مردمی که دوست داشتند ویدئو ببینند.
  • برخی هم خواندن کتاب را دنبال می‌کردند.

این‌ها جزو آن محصولاتی بود که توانستند به دلیل تقاضای زیادی که در آن دوران وجود داشت، شرکت آمازون را به یکی از غول‌های بزرگ اینترنتی امروز تبدیل کنند.

اما آمازون در ابتدا با همین نام آغاز به کار نکرد. بلکه جف بزوس ابتدا از نام کادابرا (Cadabra) برای شرکت خود استفاده کرد که یک روز اتفاقی یکی از کارمندان اشتباها از تلفظ کاداورا(Cadaver) به معنی جسد استفاده کرد. همین امر موجب شد تا تغییراتی در شرکت رخ دهد.

اینجا بود که نام آمازون شکل گرفت. چند دلیل وجود داشت که انتخاب همین نام و استفاده از لوگویی که دارد، باعث شد تا حتی شده به عنوان قوت قلبی برای پیشرفت‌های امروزی این شرکت باشد.

  1. آمازون نام پر آب‌ترین رودخانه و دومین رودخانه طولانی دنیاست که در آمریکای جنوبی، و درست بین جنگل‌های آمازون قرار دارد.
  2. شروع نام شرکت با نام A بود که آن روزها جف احساس می‌کرد اگر کسی قرار باشد لیستی از نام شرکت‌ها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی تهیه کند، آمازون حتما در ابتدای لیست خواهد بود.
  3. از همان ابتدا تلاش بر این بود که روزی آمازون به بزرگ‌ترین فروشگاه دنیا تبدیل شود. در نتیجه در طراحی لوگو برای اینکه این موضوع نشان داده شود، از یک فلش منحنی از حرف اول الفبای انگلیسی(A) تا حرف آخر الفبای انگلیسی(Z) به صورت منحنی کشیده شد. دلیل منحنی بودن این فلش هم این بود که به شکل لبخند و رضایت مشتری به نظر برسد.

البته ناگفته نماند که آمازون پیش از این از دو لوگوی دیگر استفاده می‌کرد که چندان دوام نیاوردند. این لوگوی با منحنی زیر آن از سال ۲۰۰۰ استفاده شده است و تغییرات جزیی داشته است.

چه محصولاتی در فروشگاه آمازون عرضه می‌شود؟

این فروشگاه همانطور که در بخش شکل گیری ان ذکر کردم و اگر هم نگاهی به لوگوی آن بیندازید که از حرف A تا Z یک فلش منحنی ترسیم شده، درواقع نشان از این دارد که با یک سایت بزرگ و پر از محصولات متنوع روبه‌رو هستیم. در واقع همینطور هم هست.

شما می‌توانید انواع محصولات فیزیکی، دانلودی و سرویس‌های آنلاین همچون رایانش ابری و بازی را از طریق این شرکت خریداری کنید.

چطور از آمازون خرید کنیم؟

برای خرید از آمازون راه‌های مختلفی وجود دارد که ساده‌ترین آن این است که وارد حساب کاربری خود شده و در نهایت با افزودن محصول به سبد خرید و پرداخت، آن را خریداری کنید. اما این موضوع صرفا در حالت عادی ساده به نظر می‌رسد و برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم و مشکلات تحریم شرکت‌های فناوری برایمان وجود دارد، کمی دشوار است.

بهترین و ساده‌ترین روشی که بتوانیم تجربه خرید از آمازون را داشته باشیم، این است که از گیفت کارت برای خرید استفاده کنیم. البته ناگفته نماند که استفاده از این مورد هم برای محصولات دانلودی و مجازی به درد ما می‌خورد. چرا که ارسال محصولات فیزیکی به ایران توسط آمازون انجام نمی گیرد.

گیفت کارت آمازون چیست؟

گیفت کارت آمازون نیز مانند سایر کارت‌های اعتباری این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به داشتن حساب پی پل یا سایر کارت‌های اعتباری قادر به خرید از این سایت باشید.

گیفت کارت شامل یک سری کد متشکل از اعداد و حروف است که می‌توانید با وارد کردن آن در حساب کاربری خود، به میزان مبلغی که اعتبار دارند حساب خود را شارژ کرده و از این حساب برای خرید محصولات استفاده کنید.

مزایای استفاده از گیفت کارت آمازون

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، استفاده از گیفت کارت آمازون فرایند خرید را برای کاربران ساده تر می‌کند. خصوصا برای ما کاربران ایرانی که به بخش قابل توجهی از خدمات این سایت دسترسی نداریم. اگر بخواهیم چند تا از مزایای استفاده از گیفت کارت امازون را بررسی کنیم، شامل موارد زیر خواهد بود.

  • با داشتن گیفت کارت آمازون می‌توانید از سایت‌هایی نظیر myhabit و endless نیز خرید کنید. کافی است با ثبت نام و ورود در این سایت‌ها اکانت آمازون خود را به آن متصل کنید.
  • امکان خرید کتاب صوتی و الکترونیکی که جزو محصولات دانلودی هستند و نیازی به ارسال انها به آدرس پستی نیست، با استفاده از گیفت کارت ساده‌تر خواهد بود.
  • اگر از کاربران اندرویدی هستید و به برنامه‌های پولی می‌خواهید دسترسی داشته باشید، می‌توانید از مارکت آمازون که برای محصولات نرم افزاری در دسترس است استفاده کرده و به سادگی با خرید یک گیفت کارت هر برنامه‌ای که به دنبال آن هستید خرید کنید.

از کجا گیفت کارت آمازون بخریم؟

موبوگیفت یکی از بهترین سایت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید گیفت کارت آمازون خریداری کنید. این سایت به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع گیفت کارت سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های آنلاین بازی است.

با خرید گیفت کارت آمازون از موبوگیفت سریعا کد گیفت کارت از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال شده و بدون اینکه معطلی برای خرید از آمازون برایتان رخ دهد، می‌توانید هر نوع محصول مجازی اعم از کتاب، بازی و سایر فایل‌های پولی که قابلیت دانلود را دارند خریداری کنید.

برای خرید گیفت کارت آمازون کافی است به صفحه https://mobogift.com/categories/amazon-giftcard در سایت موبوگیفت رفته و مشابه تصویر زیر بر اساس کشور و مبلغ گیفت کارت یکی از گزینه‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

انواع گیفت کارت با قیمت‌های ۵ تا ۱۰۰ دلار وجود دارد که می‌توانید با خرید یکی از این گیفت کارت‌ها خرید خود را بدون نیاز به واسطه و معطل شدن برای استفاده از حساب پی پل دیگران از آمازون خریداری کنید.

 

نکاتی در خصوص استفاده از گیفت کارت آمازون

  • برای خرید از آمازون با استفاده از گیفت کارت، برخلاف سایر روش‌ها همچون پی پل کارمزدی از شما گرفته نخواهد شد. بسیاری افراد که حساب پی پل دارند و اگر پرداخت را آنها انجام دهند از شما کامزدی هم بابت این پرداخت خواهند گرفت.
  • در صورتی که هزینه خرید شما بیشتر از اعتبار گیفت کارت باشد، مابقی آن را باید با کارت بانکی پرداخت کنید. با توجه به اینکه گیفت کارت‌ها طیف مختلف ۵ تا ۱۰۰ دلار را دارند و از سوی دیگر ما در ایران صرفا قادر به خرید محصولات دانلودی هستیم، بعید است که محصولی دانلودی بالاتر از ۱۰۰ دلار را بخواهید بخرید.
  • اعتبار گیفت کارت‌های آمازون پس از فعال سازی تا یک سال قابل استفاده هستند. بنابراین اگر مبلغی از گیفت کارت در حساب شما می‌ماند، سعی کنید آن را برای خرید دیگری در این مدت خرج کنید.
  • در صورتی که آمازون تشخیص دهد شما از ایران در حال استفاده از گیفت کارت هستید، می‌تواند حساب کاربریتان را مسدود کند. بنابراین قبل از استفاده حتما ip خود را بررسی کنید که به VPN متصل باشد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله با بررسی تاریخچه شکل گیری سایت آمازون نگاهی به این شرکت و خدماتی که ارائه می‌کند پرداختیم. سپس با بررسی برخی محصولات که تاثیر زیادی در موفقیت این شرکت داشتند شما را آشنا کردیم. اگر شما هم قصد دارید تا یک مجموعه بزرگ داشته باشید، می‌توانید با درس گرفتن از شکل گیری آمازون بدون اینکه نیاز باشد از همان ابتدا همه چیز را تمام و کمال تهیه کنید، یک فعالیت تجاری را آغاز کنید.

بعد از آن به بررسی نحوه خرید از سایت آمازون و محدودیت‌هایی که برای ما کاربران ایرانی وجود دارد پرداخته و در نهایت اینکه چگونه می‌توانید بدون محدودیت محصولات دانلودی و مجازی را از این سایت به کمک گیفت کارت خریداری کنید را به شما نشان دادیم.

در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص استفاده از گیفت کارت آمازون که راهی ساده، سریع و آسان برای خرید از آمازون است دارید، از بخش نظرات همین پست برای ما ارسال کنید تا کارشناسان موبوگیفت شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان