خرید زمین در متاورس

دوست دارید که هنگام تماس با آشنایی که دور از شما است بتوانید او را در بغل بگیرید و لمس کنید؟ آینده فضای متاورس تحقق چنین رویایی خواهد بود. متاورس در واقع درهم آمیختن فضای حقیقی با فضای مجازی است. در فضای متاورسی که اکنون در دسترس داریم می‌توان یک پارک، نمایشگاه و هرگونه فضای مجازی دیگری ساخت و در آن مشغول به بازی یا تجارت شد. کاربران زیادی هستند که مایل به خرید زمین در متاورس هستند. خرید زمین در این فضا می‌تواند فرصت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری یا کسب‌وکار در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به بررسی این موضوع بپردازیم.

متاورسمتاورس چیست؟

واژه متاورس (Metaverse) از دو واژه Meta به معنی فراتر، برتر و Verse به معنی جهان ساخته شده است. و معنای معادل آن را می‌توان فراجهان در نظر گرفت. متاورس را به عنوان تکامل نسل بعدی اینترنت در نظر می‌گیرند. درک دقیق فضای متاورس شاید کمی سخت به نظر برسد. همانگونه که اگر سی سال پیش می‌خواستید به کسی توضیح دهید که فضای مجازی چگونه خواهد بود سخت به نظر می‌آمد. اما برای اینکه درک نزدیک‌تری داشته باشید یک دنیای مجازی را تصور کنید که در آن مردم زندگی، کار و خرید می‌کنند و با دیگران تعامل دارند. خرید زمین در متاورس یا به اشتراک گذاشتن آثار دیجیتال یک از این موارد است. همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که آن‌ها به‌راحتی روی کاناپه خود در دنیای فیزیکی نشسته‌اند.

واژه متاورس اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسط «نیل استیونسن» در رمان «سقوط برف» به کار گرفته شد. فضایی که استیونسن در رمانش ترسیم می‌کند بسیار به همان چیزی شباهت دارد که ما از آینده متاورس انتظار داریم. اما زمانی ایده متاورس به شهرت جهانی رسید و به عنوان یک ایده امکان‌پذیر مورد توجه جدی قرار گرفت که مارک زاکربرگ نام کمپانی خود را از فیسبوک به Meta تغییر داد. زاکربرگ به طور رسمی اعلام کرده است که شرکتش گسترش فضای متاورس رو به طور جدی دنبال خواهد کرد.

metaverse

متاورس چگونه کار می‌کند؟

فضای متاورس شبیه‌سازی‌های سه بعدی پایدار از فضای حقیقی است که به صورت لحظه‌ای پردازش و به روز می‌شوند. امروزه در فضای مجازی فقط دو حس بینایی و شنیداری ما به کار گرفته می‌شود، اما در متاورس تمام احساسات پنج گانه ما را درگیر می‌شود. بسیار جذاب خواهد بود که بتوانید در یک فضای سه بعد مجازی یک میوه مجازی را با دست خود لمس کنید و حتی مزه آن را بچشید.

شیوه اتصال به فضای متاورس به وسیله تجهیزاتی است که بتواند حرکاتی را که ما در فضای حقیقی انجام می‌دهیم در یک محیط مجازی سه بعدی شبیه سازی کند و به طور متقابل بتواند داده‌های سه بعدی را از محیط مجازی به ما انتقال دهد. این عمل اکنون به وسیله هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده، کنسول‌های بازی، گوشی‌های هوشمند و البته در اختیار داشتن اینترنت پر سرعت انجام می‌گیرد. پلتفرم‌های ارائه دهنده متاورس به کمک واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) فضای حقیقی را شبیه‌سازی می‌کنند.

معامله در متاورس چگونه انجام می‌شود؟

واحد پول در دنیای متاورس ارزهای دیجیتالی است که می‌شناسیم. هر پلتفرم ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد که می‌توانید برای خرید زمین، آثار هنری یا هر چیز دیگری مورد استفاده قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید درک درستی از این فضا داشته باشید لازم است که در مورد نحوه کار ارز دیجیتال و کیف پول کمی مطالعه کنید. اغلب این ارزها در بستر بلاک‌چین فعالیت می‌کنند. یکی از موارد مهم در معاملات NFTها هستند. ان.اف.تی به شما کمک می‌کند که اموال خود را تحت شماره شناسایی خاصی درآورید و مالکیت معنوی آثار هنری یا دیجیتالی خود را حفظ کنید.

metaverse3

خرید زمین در متاورس

در  جهان شبیه‌سازی شده متاورس نیز بخش‌هایی مانند خشکی یا دریا وجود دارد. کالاهای موجود در این جهان به صورت NFT در بلاک‌چین نشان داده می‌شوند. به این ترتیب مالکیت کامل به صاحب آن زمین داده می‌شود.

این زمین‌هایی که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم به عنوان یکی از پرسودترین سرمایه گذاری‌ها در دنیای مجازی درآمده‌اند. این زمین‌ها دارایی‌های استراتژیکی هستند که تصور می‌شود در طول زمان ارزش بیشتری پیدا کنند، دقیقا مانند آنچه در زندگی واقعی در مورد یک زمین‌های یک منطقه رو به رشد اتفاق می‌افتد. مردم می‌توانند زمینی را که می‌خرند در اینجا بفروشند یا اجاره دهند. به این ترتیب می‌توان از این مناطق درآمد به دست آورد.

همانطور که برای خرید هر ملکی در دنیای واقعی شرایطی باید مهیا باشد، در دنیای مجازی نیز شرایطی وجود دارد. اول از همه شما قیمت زمینی را که در Mateverse خریداری کرده‌اید با ارز دیجیتال می‌پردازید. برای این کار، باید بدانید که پلتفرم شما با کدام روش پرداخت کار می‌کند. هنگامی که بدانید از چه ارز دیجیتالی برای خرید زمین استفاده می‌کنید و به کدام کیف پول دیجیتالی برای نگهداری پول نیاز دارید می‌توانید به خرید زمین اقدام کنید.

پلتفرم‌های فروش زمین در متاورس چیست؟

مهم‌ترین پلتفرم‌های فروش زمین در دنیای مجازی Decentraland،The Sandbox ، Upland و OVR هستند. این پلتفرم‌ها امروزه محبوب‌ترین مناطق خرید زمین را تشکیل می‌دهند. به جز این موارد، پلتفرم‌های زیر نیز برای خرید و فروش زمین به کار می‌روند:

  • Axie Infinity
  • Bloktopia
  • Roblox
  • io
  • Lunacia
  • MatrixWorld

چگونه در Sandbox زمین بخریم؟

برای خرید زمین در متاورس با پلتفرم Sandbox، باید سکه SAND را در کیف پول خود قرار دهید. شما می‌توانید این سکه‌ها را با ارزهای مختلف از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بایننس تهیه کنید. اگر سکه‌هایی مانند ETH، BTC دارید، می‌توانید آنها را به سکه SAND نیز تبدیل کنید.

سپس این سکه‌هایی را که خریداری کرده‌اید به حساب خود در پلتفرمی که زمین را دریافت می‌کنید، انتقال دهید. جزیره و بسته‌ای را در پلتفرم مورد علاقه خود انتخاب کنید و با سکه‌هایی که دارید آن را خریداری کنید.

چگونه در Upland زمین بخریم؟

Upland یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های مجازی را که شبیه‌سازی شده‌اند خریداری کرده، بفروشند یا اجاره دهند. کاربران به عنوان یک UPLANDER می‌توانند ملک بسازند و توکن‌های UPX کسب کنند. این پروژه از بلاک‌چین برای اتصال هر ویژگی در پلتفرم Upland از NFT استفاده می‌کند.

آپلند که شاید در میان بازی‌های نوظهور مبتنی بر بلاک‌چین منحصر به فرد است، به دنبال ایجاد یک اقتصاد دیجیتال مبتنی بر بازار است که خطوط بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال را محو می‌کند. کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را در بازی با فیات یا ارز دیجیتال (با استفاده از توکن UPX) خریداری کنند و دارایی‌های خود را با سایر بازیکنان مبادله کنند.

چطور با آیفون وارد متاورس شویم و زمین بخریم؟

بسیاری از پلتفرم‌های فضای متاورس به صورت اپلیکیشن‌های iOS در بازار موجود است که شما می‌توانید با نصب و ورود به آن‌ها به دنیای Metaverse قدم بگذارید و در آن اقدام به خرید زمین یا هر چیز دیگری نمایید. به طور مثال اپ Upland که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم قابل استفاده در سیستم‌های آیفون است. شما می‌توانید در این فضا بازی کنید و لذت ببرید و هم‌زمان کسب درآمد نمایید و اقدام به خرید و فروش کنید. اپلیکشین‌های Roblox و Axie Infinity نیز قابل استفاده در آیفون هستند. برای خرید زمین و سایر موارد در این بازی‌ها نیاز به خرید گیفت کارت اپل دارید.

جمع‌بندی

فضای متاورس زندگی ما را در آینده‌ای نزدیک دچار تغییرات گسترده‌ای خواهد کرد. متاورس با شبیه‌سازی دنیای واقعی به صورت سه بعدی ما را در یک دنیای مجازی قرار می‌دهد که تمام حواس پنج‌گانه ما را درگیر خواهد کرد. پلتفرم‌های متاورس غالبا برای بازی استفاده می‌شود اما ظرفیت آن بسیار بیشتر از آن است. اکنون این امکان به وجود آمده است که هنرمندان بسیاری آثار خود را در نمایشگاه‌های مجازی این فضا به فروش می‌رسانند.

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری بسیار پرسود در متاورس خرید و فروش زمین است. کاملا شبیه به فضای واقعی این زمین‌ها نیز دارای ابعاد و جای مشخص در فضای بازی هستند. شما می‌توانید این زمین را مجددا بفروشید یا اجاره دهید. خرید زمین در متاورس تابع شرایط خاصی است که در این مقاله به شرح آن پرداختیم و پلتفرم‌های معروف آن را معرفی کردیم. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه خرید و فروش زمین در متاورس با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان