نگاهی به فری فایر ؛ بتل رویالی برای همه

بازی فری فایر (Free Fire) یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های موبایل در ژانر بتل رویال محسوب می‌شود که محبوبیت فوق‌العاده زیادی در بین کاربران موبایلی پیدا کرده است.

این بازی توسط استودیو 111dots در سال ۲۰۱۷ ساخته شده و به‌صورت رایگان برای کاربران اندروید و iOS منشتر شده است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به تجربه این بازی می‌پردازند. اما چه چیزی باعث جذابیت این بازی شده است؟ با ما همراه باشید تا نگاهی به این بازی بیاندازیم.

بررسی گیم پلی بازی فری فایر

هسته اصلی گیم‌پلی بازی Free Fire همانند دیگر بازی‌های بتل رویال، حول محور تلاش برای زنده‌ماندن در یک جزیره همراه دیگر بازیکنان تشکیل شده است.

در بازی فری فایر هر بازیکن به همراه 49 بازیکن دیگر به نقشه بازی پرتاب می‌شوند و باید با استفاده از منابع و اسلحه‌های بازی، به حذف دیگر بازیکنان پرداخته و تلاش کند تا آخرین نفر زنده بماند.

پس از پرتاب‌شدن به نقشه بازی، شما می‌توانید به لوت‌کردن خانه‌ها، ساختن دفاع و حذف سایر بازیکنان یا تیم‌ها در اطراف نقشه بپردازید.

شایان ذکر است که این بازی بر کار گروهی و ارتباط بین بازیکنان تاکید دارد. اگر به‌صورت تیمی این بازی را انجام می‌دهید، بهتر است برنامه‌ریزی کنید تا هماهنگی بین بازیکنان حفظ شود.

فری فایر

حالت‌ها یا مود‌های بازی Free fire

حالت‌ها یا مود‌های مختلفی برای بازی‌کردن وجود دارد، از جمله Ranked، Classics و Death Race که هر کدام مکانیک و اهداف منحصر به فرد خود را دارا هستند.

حالت Ranked یک چالش جذاب برای بازیکنانی است که می‌خواهند مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند و رقابتی جدی را تجربه کنند، در حالی که در مود کلاسیک این بازی، بازیکنان کمتر بازی را جدی گرفته در نتیجه رقبای با مهارت کمتری وجود دارد.

حالت Death Race نیز برداشتی تازه از گیم‌پلی بتل رویال است. در حالت Death Race، بازیکنان در وسایل نقلیه با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند و هر تیمی که امیتاز بیشتری داشته باشد برنده محسوب می‌شود.

نقشه‌های بازی فری فایر

بازی  Free fire دارای بیش از 4 مپ بزرگ و با جزئیات است که 3 مپ Purgatory ، Bermuda، Kalahari محبوب‌ترین آن‌ها را تشکیل می‌دهد. نقشه برمودا اولین و محبوبیت ترین مپ بازی محسوب می‌شود و مکان‌هایی نظیر  Factory، Clock tower، Shipyard، Riverside و Cape Town نیز در این نقشه قرار دارد.‌

مهارت‌ها و شخصیت‌ها

یکی از ویژگی‌هایی که بازی فری فایر را از دیگر بازی‌های بتل رویال متمایز می کند،  وجود شخصیت‌های مختلف با توانایی‌های منحصر به فرد است.

هر شخصیت دارای سری مهارت‌های منحصر به‌فرد خود است که این skillها می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر روند بازی تأثیر بگذارد.

بهتراست هنگام انتخاب شخصیت خود دقت بالایی به خرج دهید زیرا برخی از مهارت‌های شخصیت‌ها برای حالت‌های خاصی از بازی مناسب بوده و در دیگر حالات تقریبا بی‌مصرف می‌شوند.

همچنین هر فصل تعداد زیادی skin به این بازی اضافه می‌شود که شما می‌توانید آنها را خریداری کنید.

freefire-character

در لیست زیر با برخی از شخصیت‌های بازی و مهارت‌های آن‌ها آشنا می‌شویم:

Orion

مهارت: در برابر آسیب‌ها مقاوم می‌شود و HP دشمن را برای مدت کوتاهی جذب می‌کند.

Tatsuya

مهارت: برای مدت کوتاهی با سرعت به جلو حرکت میکند.

Kenta

مهارت: سپري را تشكيل می‌دهد كه از تمام آسیب‌های وارده از جلو محافظت می‌کند.

Nairi

مهارت: دوام دیوارها را افزایش می‌دهد.

Leon

مهارت: HP بازیکن را در طول نبرد تقویت و بازیابی می‌کند.

Otho

مهارت: زمانی که یک حریف کشته می‌شود، مکان تمام بازیکنان تیم حریف را نشان می‌دهد.

Thiva

مهارت: سرعت نجات یاران را افزایش می‌دهد.

Dimitri

مهارت: قسمتی از HP دیمیتری و هر کس دیگری را در منطقه بازیابی می‌شود.

به یاد داشته باشید که مهارت‌ها و کارایی هر شخصیت ممکن است با بروزرسانی‌های جدید تغییر کند یا کاملا با مهارت دیگری جایگزین شود.

فری فایر در چه گوشی‌هایی اجرا می‌شود؟

علاقه‌مندان به این بازی، برای دانلود، نصب و اجرای Free Fire در دستگاه‌های اندرویدی، باید یک گوشی هوشمند با حداقل مشخصات زیر را داشته باشد:

  • سیستم عامل: اندروید 4.1 یا بالاتر.
  • پردازنده: دو هسته ای 1.2 گیگاهرتز یا بالاتر.
  • رم: 1 گیگابایت یا بالاتر.
  • فضای ذخیره سازی رایگان: 1 گیگابایت یا بالاتر.
  • پشتیبانی از پردازنده گرافیکی: Adreno 505 یا بالاتر.

به خاطر داشته باشید که در حالی که اینها حداقل الزامات سخت‌افزاری هستند، توصیه می‌شود دستگاهی با مشخصات بالاتر داشته باشید تا از گیم‌پلی روان و بدون هیچ‌گونه تاخیر لذت ببرید.

همچنین، برای تجربه بهتر بازی، می‌توانید آن را با استفاده از شبیه‌ساز بر روی کامپیوتر نیز اجرا کنید.

 

جمع‌بندی

در مجموع، بازی فری فایر ممکن است از بالاترین سطح گرافیکی همانند سایر بازی‌های بتل رویال برخوردار نباشد، اما با گیم‌پلی سریع، تأکید بر کار گروهی و توانایی‌های منحصر به‌فرد شخصیت‌ها، این کمبودها را  تماما جبران می‌کند.

بازی فری فایر کاملا رایگان است و دائما به‌روز رسانی می‌شود. این به معنی محتوای جدید برای بازیکنان است که همواره آن‌ها را درگیر می‌کند و باعث می‌شود تا همیشه چیز جدیدی برای کشف وجود داشته باشد.

اگر از طرفداران بازی های Battle Royale هستید، از گیم‌پلی بازی فری فایر لذت خواهید برد.

در بازی فری فایر برای استفاده از امکانات و لباس‌ها و شخصیت‌ها، نیاز است تا از جم و الماس‌های بازی استفاده کنید که این امر تنها با خرید گیفت کارت فری فایر امکان‌پذیر است.

اگر علاقه‌مند به بازی فری فایر و بتل پس یا اسکین‌های آن هستید، می‌توانید با خرید گیفت کارت فری فایر از موبوگیفت، شخصیت‌ها و اسکین‌های جدید این بازی را خریداری کنید و از بازی خود لذت ببرید.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان