گیفت کارت پلی استیشن پلاس چیست و چه مزایایی دارد ؟

اگر هوس انجام بازی آنلاین با استفاده از کنسول ps4 یا ps5 خود کرده‌اید، اینکه صرفا یک اینترنت پرسرعت با بهترین پینگ ممکن را داشته باشید ضروری نیست. بلکه باید جدایی از این اشتراک پلی استیشن را نیز خریداری کنید که البته برای دسترسی به بازی‌های آنلاین لازم است پلی استیشن پلاس را خریداری و فعال کنید.

در این مقاله از وبلاگ موبوگیفت قصد داریم به بررسی کامل اکانت پلی استیشن پلاس بپردازیم و با بررسی مزایا و امکاناتی که این نوع اشتراک شرکت سونی در اختیارتان قرار می‌دهد، به بررسی این بپردازیم که پلی استیشن پلاس چیست و با خرید گیفت کارت پلی استیشن چه چیزهایی عاید شما خواهد شد.

پلی استیشن چه کاربردهایی دارد؟

با استفاده از اکانت پلی استیشن می‌توانید به جدیدترین بازی‌های روز دنیا که برای کنسول پلی استیشن شرکت سونی است دسترسی داشته باشید. علاوه بر بازی انواع موسیقی و فیلم‌های جدید نیز در این مارکت قرار دارند تا حسابی شما را سرگرم کنند.

استفاده از کنسول‌ههای پلی استیشن این امکان را فراهم کرده که به صورت حرفه‌ای به انجام بازی بپردازید. با توجه به قیمتی که این روزها دلار در کشور ما دارد، خرید یک کنسول پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ که به تازگی عرضه شده است، نسبت به خرید یک سیستم کامپیوتری و لپ تاپ مخصوص گیمینگ اقتصادی‌تر به‌نظر می‌رسد. شاید تنها عیب آن محدودیتی باشد که صرفا به بازی‌هایی که در مارکت سونی قرار دارند دسترسی داشته باشید.

گیفت کارت پلی استیشن پلاس چیست؟

برای اینکه بتوانید به نسخه حرفه‌ای یا همان پلی استیشن پلاس دسترسی داشته باشید نیاز است که این نوع اشتراک را خریداری کنید. چون ما در ایران مشکل پرداخت بین المللی داریم، تنها راه موجود برای دسترسی به این نوع اشتراک‌ها این است که از گیفت کارت پلی استیشن پلاس استفاده کنید.

گیفت کارت درواقع یک کد مشابه همان کدی است که برای شارژ سیم کارت‌های اعتباری وارد می‌کنید. این کدها ترکیبی از اعداد و حروف هستند که با وارد کردن آنها در حساب کاربری پلی استیشن خود می‌توانید موجودی اکانت را شارژ کرده و بازی‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

این کدها به صورت یک بار مصرف هستند و بر اساس کشور طبقه بندی شده است. از آنجایی که نرخ مالیات برای کشورهای مختلف متفاوت است، لازم است که گیفت کارت یا همان ردیم کد(redeem code) خریداری شده متناسب با کشوری که اکانت شما روی آن تنظیم شده خریداری شود.

مزایای استفاده از پلی استیشن پلاس

استفاده از اکانت پلی استیشن این امکان را می‌دهد که به ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری نسبت به پلی استیشن معمولی دسترسی داشته باشید که برخی از این مزایا شامل موارد زیر هستند.

داشتن تجربه آنلاین بازی

مطمئنا اگر یک نگاهی به صنعت بازی در طول این چند دهه بیندازید متوجه این مسئله شدید که این صنعت روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن و محبوبیت بیشتر است. بازی‌های ویدئویی که در ابتدا حالت خشک با گرافیک کمی داشتند و شما صرفا در همان سیستم کامپیوتری خودتان مشغول بازی بودید.

نهایت بازی‌های دو نفره هم این بود که بخواهید از دو یا چهار دستگیره برای بازی کردن استفاده کنید که در این شرایط هم همه بازیکنان در کنار هم بودند.

اما به لطف اینترنت و فضای ابری بی کرانی که به وجود آمده، حالا بازی‌ها آنلاین شده‌اند و افراد قادرند در گروه‌های چندین نفره به صورت گروهی قادر به تشکیل تیم هستند. تیم‌هایی که هر کدام نقشی در بازی دارند و گویی که در دنیای واقعی در حال ایجاد نظمی در جهان هستند.

بزرگ‌ترین مزیتی که استفاده از پلی استیشن پلاس دارد همین مسئله است. می‌توانید به بازی‌های روز به صورت آنلاین دسترسی داشته و با دوستان خود که در هر نقطه از جهان هستند بازی کنید. اگر شما در ایران هستید، دوست شما می‌تواند در دورترین نقطه ممکن این کره خاکی باشد. حتی اگر فضانورد باشد و از کره ماه با هم بازی گروهی انجام دهید.

دسترسی به فضای ابری رایگان

بازی‌ها پیش از این روی دیسک‌ها و حافظه‌هایی بودند که نهایتا آنها را روی سیستم کامپیوتری یا کنسول خود نصب می‌کردید و به آنها دسترسی داشتید. مشکلی که در این روش وجود داشت این بود که اگر فضای دیسک شما کم باشد، برخی بازی‌هایی که حجم بالایی دارند را نمی‌توانستید انجام دهید. مجبور بودید هزینه بالایی کنید که حافظه دستگاه بازی خود را ارتقا دهید.

اما حالا بازی‌ها در یک فضای ابری و آنلاین قرار دارند که اصلا برای شما مهم نیست که سیستم شما فضای زیادی هم داشته باشد.

به عنوان نمونه اگر از یک بازی آنلاین فوتبال استفاده می‌کنید که حجم نسخه قابل نصب بازی بیش از ۱۰۰ گیگ است، اهمیتی ندارد که سیستم شما هم ۱۰۰ گیگ فضا را داشته باشد. شما همین که سیستم عامل را در یک دیسک ۲۰ گیگ هم داشته باشید، قادر هستید این بازی را انجام دهید و مشکلی بابت انجام بازی ندارید؛ چرا که این بازی روی فضای آنلاین نصب شده و شما از طریق اینترنت به آن دسترسی دارید.

مزیت بزرگ دیگر پلی استیشن پلاس نیز همین مسئله است که در یک فضای ابری رایگان و بزرگ به بازی‌ها دسترسی دارید. این فضای آنلاین نیز رایگان در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید داده‌های مختلفی روی آن قرار دهید تا در هر جایی که هستید به بازی‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید.

دسترسی به بازی‌های رایگان ماهانه

در نسخه معمولی پلی استیشن شما به بازی‌ها به صورت آفلاین دسترسی دارید و جدایی از این نیز، بازی‌هایی که به صورت آنلاین هستند پولی در دسترس هستند که برای استفاده از هر بازی لازم است هزینه اشتراک آن را پرداخت کنید.

اما شرکت سونی برای اینکه پلن پلی استیشن پلاس به خوبی مورد توجه گیمرها قرار گیرد، در ابتدای هر ماه میلادی دو بازی را به صورت انتخابی به صورت رایگان در این شبکه وسیع قرار می‌دهد که می‌توانید به ان دسترسی داشته باشید. به این ترتیب شما در طول یک سال به ۲۴ بازی پولی دسترسی دارید که هزینه ای بابت استفاده از آنها پرداخت نمی‌کنید.

بیشتر این بازی‌ها، بازی‌هایی هستند که شاید زیاد محبوب و تاپ نباشند. اما گاها بازی‌هایی هم رایگان در اختیار قرار گرفته‌اند که حسابی سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به NBA 2K17، ABZU، Until Dawn و Killing Floor 2 اشاره کرد که صرفا برای کاربرانی که نسخه پلی استیشن پلاس را داشته‌اند به صورت رایگان در دسترس بوده‌اند.

ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه بازی

جدایی از بازی‌هایی که به صورت رایگان در هر ماه ارائه می‌شود در هر هفته نیز شاهد تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه برای خرید بازی‌ها هستیم که در نسخه عادی چنین چیزی وجود ندارد.

شما با مراجعه به صفحه بازی‌ها که بر اساس دسته بندی، رده سنی و… قابل جستجو هستند، می‌توانید به لیستی از بازی‌ها دسترسی داشته باشید که برخی از آنها شامل قیمت ویژه و تخفیف خورده هستند که ممکن است تا همین چند ساعت قبل با قیمت اصلی در دسترس بوده باشند.

تخفیف‌ها نیز متنوع بوده و متفاوت‌تر از چیزی است که ما در فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی با آن مواجه هستیم. تخفیف‌ها تا سقف ۸۰ درصد روی برخی بازی‌ها اعمال شده است که واقعا تخفیف فوق العاده‌ای برای تجربه انجام برخی بازی‌ها است.

جدایی از این تخفیفات که به صورت روزانه در دسترس هستند، در رویدادها و مناسبات جهانی نیز پیشنهادات عالی وجود دارند که از بزرگ‌ترین آنها می‌توان به رویداد جمعه آخر سال(جمعه سیاه میلادی) و کریسمس اشاره کرد که در این مواقع چنین تخفیف‌هایی با درصد بالا روی بازی‌هایی با محبوبیت بالا نیز ارائه می‌شود.

به‌روزرسانی و دسترسی در یک فضای مطمئن

مزیت دیگری که برای کاربران پلی استیشن پلاس فعال است به امکان دریافت نسخه به‌روز بازی‌ها در حالت rest mode است که به صورت خودکار انجام می‌گیرد. جدایی از نسخه بازی‌ها امکان دریافت آپدیت به صورت خودکار برای خود کنسول نیز فراهم است. در حالی که برای نسخه معمولی پلی استیشن باید این کارها به صورت دستی انجام گیرد.

در همین رابطه این امکان هم فراهم شده تا دیتا بازی‌هایی که انجام می‌دهید به صورت آنلاین در یک فضای ابری ذخیره شود. می‌توانید داده‌های خود را در این فضا ذخیره کنید یا اینکه به دمو بازی‌ها یا نسخه بتا دسترسی داشته باشید.

دسترسی به فایل‌های چندرسانه‌ای

استفاده از اکانت پلی استیشن پلاس صرفا برای بازی نیست. بلکه انواع موسیقی و فیلم‌های روز نیز در این مارکت قرار دارند که با خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس می‌توانید به این نوع فایل‌های چندرسانه‌ای نیز دسترسی داشته باشید.

جدیدترین فیلم‌های منتشر شده و آلبوم موسیقی از خوانندگان و هنرمندان مطرح دنیا در این مارکت قرار دارند که با داشتن این نوع اکانت می‌توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشید. البته این ویژگی برای ما کاربران ایرانی شاید زیاد کاربردی نباشد.

هزینه اشتراک پلی استیشن پلاس چگونه است؟

هزینه اکانت پلی استیشن پلاس به این صورت است که شما باید هزینه آن را به صورت اشتراکی پرداخت و خریداری کنید. یعنی شما برای یک مدت زمان معینی به این اکانت دسترسی داشته و می‌توانید از آن استفاده کنید که با اتمام شدن این دوره زمانی لازم است که دوباره این اشتراک را خریداری کنید.

خرید اشتراک پلی استیشن به کشوری که انتخاب کردید و مدت زمان خرید اشتراک وابسته است که می‌تواند به صورت سه ماهه یا ۱۲ ماهه باشد. نکته مهمی که در خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس وجود دارد و باید به آن توجه کنید این است که حتما کشوری که روی اکانت شما مشخص شده است با کشوری که گیفت کارت برای آن خریداری شده یکسان باشد. چرا که این مورد وابسته به کشور انتخابی بوده و ممکن است که شامل مالیات باشد. به علاوه اینکه امکان استفاده از یک گیفت کارت آمریکا برای اکانتی که روی امارات تنظیم شده فراهم نیست.

چگونه پلی استیشن پلاس را فعال کنیم؟

برای فعال کردن اکانت پلی استیشن پلاس کافی است که این نوع اشتراک را خریداری کنید. اما از آنجایی که برای ما کاربران ایرانی امکان خرید مستقیم وجود ندارد، باید از طریق گیفت کارت یا همان ردیم کد(redeem) این کار را انجام دهیم.

برای این منظور می‌توانید از سایت موبوگیفت کمک بگیرید. بعد از اینکه وارد صفحه خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس شدید، می‌توانید بر اساس اکانت خود که روی کشورهای مختلفی مثل آمریکا، امارات، انگلیس و… قرار دارد یکی از گیفت کارت‌ها را خریداری کنید.

سپس به کمک آموزشی که در خصوص نحوه استفاده از گیفت کارت پلی استیشن پلاس در وبلاگ موبوگیفت منتشر شده است، از طریق کنسول سونی یا سایت ردیم کد خریداری شده را وارد کنید تا اکانت پلی استیشن پلاس برایتان فعال شود.

جمع بندی

در این آموزش از وبلاگ موبوگیفت به بررسی اینکه اکانت پلی استیشن پلاس چیست پرداخته و با بررسی مزایای play station plus به شما یاد دادیم که استفاده از این نوع اکانت سونی برای دسترسی به بازی‌های آنلاین، موسیقی و جدیدترین فیلم‌های روز دنیا چه چه مزایایی دارد.

در صورتی که از کنسول سونی برای بازی استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این نوع اکانت پلی استیشن، از مزایای آن استفاده کرده و همچون حرفه‌ای‌ها تجربه بازی آنلاین و گروهی داشته باشید.

در صورتی که سوالی در خصوص این آموزش دارید یا مشکلی در استفاده از اکانت پلی استیشن پلاس برای شما رخ داده می‌توانید با ارسال دیدگاه از طریق فرم پایین این مقاله برای ما ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان