آموزش شارژ اکانت PSN با گیفت کارت پلی استیشن

اگر کنسول بازی پلی استیشن خریداری کرده باشید، به منظور شارژ کردن پلی استیشن باید با استفاده از گیفت کارت یا همان redeem codes اعتبار اکانت خود را افزایش داده و از طریق آن هر بازی که مد نظر دارید را خریداری کنید. ( آموزش شارژ اکانت پلی استیشن )

روش شارژ کردن کنسول بازی سونی از طریق گیفت کارت است که می‌توانید آن را از طریق سایت یا اینکه از طریق خود دستگاه انجام دهید.

در ادامه این مقاله از وبلاگ موبوگیفت قصد داریم ابتدا به معرفی پلی استیشن و محصولاتی که دارد پرداخته و سپس به معرفی دو روش خواهیم پرداخت که با تهیه ردیم کد می‌توانید اکانت خود را شارژ کنید. با آموزش شارژ اکانت پلی استیشن همراه موبوگیفت باشید .

پلی استیشن چیست؟

حتما نام کنسول بازی پلی استیشن ۳، ۴ و ۵ که به تازگی معرفی شده را شنیده‌اید. پلی استیشن محصولی از شرکت سونی است که با ایجاد اکانت در آن می‌توانید به جدیدترین بازی‌های روز دنیا از طریق کنسول بازی که دارد دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این نوع دیگری از اکانت پلی استیشن با نام پلی استیشن پلاس وجود دارد که در آن علاوه بر امکانات و قابلیت‌هایی که در نسخه معمولی وجود دارد می‌توانید از پیشنهادات دارای تخفیف، بازی‌های رایگان در دوره‌های زمانی خاص و دسترسی به محتواهای دیگری علاوه بر بازی دسترسی داشته باشید.

نحوه خرید بازی در پلی استیشن چگونه است؟

برای خرید بازی در پلی استیشن شما باید پیش از هر چیزی یک اکانت داشته باشید که پیش از ان نحوه سایخت اکانت را در مقاله آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ۵ به شما آموزش دادیم.

پس از ساخت اکانت که یک حساب کاربری در سایت پلی استیشن است، می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود وارد اکانت شده و به بازی‌ها و محصولاتی که در پلی استیشن وجود دارد دسترسی داشته باشید.

بازی‌های این مارکت دو گروه هستند که شامل گروه بازی‌های رایگان و بازی‌های پولی تقسیم بندی می‌شوند.

برای دسترسی به بازی‌های رایگان کافی است هر بازی که مد نظر دارید را نصب کرده و از آن استفاده کنید. درست مثل نصب بازی از فروشگاه google play یا app store که روی گوشی نصب می‌کنید.

اما در خصوص بازی‌های پولی وضع فرق می‌کند. چون این بازی‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارند و پرداخت هزینه نیز از طریق گیفت کارت است، شما باید ایتدا یک گیفت کارت پلی استیشن خریداری کنید و سپس با وارد کردن کد گیفت کارت اعتبار خود را افزایش دهید. بعد از بالا بردن افزایش می‌توانید بر اساس مبلغی که اکانت پلی استیشن شما شارژ شده، بازی‌ها را خریداری کنید.

گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

گیفت کارت پلی استیشن در واقع یک کد است که با وارد کردن این کد در سایت یا کنسول بازی، می‌توانید مقدار مبلغی که برای این کد در نظر گرفته شده را به عنوان شارژ و اعتبار در اکانت خود افزایش دهید.

درست مانند شارژ سیم کارت‌های اعتباری که با خرید کارت شارژ از فروشگاه‌های سطح شهر، کد دستوری را از طریق سیم کارت وارد می‌کنیم و به همان میزان اعتباری که هر کارت دارد، حساب ما شارژ می‌شود. البته با کسر مالیات که در خصوص گیفت کارت نیز همین مسئله برای برخی کشورها وجود دارد.

حال برای اینکه در ادامه چگونگی شارژ حساب پلی استیشن را بررسی کنیم، پیش از هر چیزی باید یک گیفت کارت خریداری کنید. شما برای این منظور می‌توانید از سایت موبوگیفت کمک بگیرید که انواع گیفت کارت برای سایت‌های مختلف را ارائه می‌کند.

برای خرید گیفت کارت پلی استیشن کافی است به صفحه https://mobogift.com/categories/playstation-giftcard مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر یکی از مبالغ را برای خرید انتخاب کنید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن

همانطور که در تصویر می‌بینید امکان انتخاب ریجن یا کشور صادر کننده برای گیفت کارت نیز وجود دارد. در اینجا باید دقت کنید که اگر گیفت کارت آمریکا خریداری می‌کنید، پیش از آن که از گیفت کارت استفاده کنید، باید در تنظیمات اکانت کشور خود را به ریجن آمریکا (United States) تغییر دهید. به همین ترتیب اگر گیفت کارت انگلیس یا امارات هم انتخاب می‌کنید، باید تنظیمات اکانت خود را به همین ریجن تغییر دهید.

حال پس از اینکه کشور را انتخاب کردید می‌توانید یکی از مبالغ ۱۰ تا ۱۰۰ دلاری را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه خرید انلاین کلیک کنید. در این صورت مراحل خرید را طی خواهید کرد که نهایتا پس از پرداخت، کد گیفت کارت یا همان redeem codes از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

نحوه شارژ اکانت پلی استیشن چگونه است؟

حالا که گیفت کارت را از سایت موبوگیفت خریداری کردید در ادامه به آموزش شارژ اکانت پلی استیشن می‌پردازیم. به صورت کلی دو روش برای شارژ کردن حساب پلی استیشن وجود دارد که با وارد کردن کد گیفت کارت می‌توانید حساب خود را شارژ کرده و از بازی‌های موجود در پلی استیشن و سایر خدماتی که در این شبکه بازی قرار دارد استفاده کنید.

در هر دو روش نکته مهمی که وجود دارد و باید آن را رعایت کنید این است که رجین و منطقه زمانی که در اکانت خود انتخاب کردید باید با کد گیفت کارت خریداری شده یکی باشد.

یعنی اگر شما در هنگام ساخت اکانت پلی استیشن ریجن خود را روی کشور آمریکا(USA) قرار دادید، کد گیفت کارتی که خریداری می‌کنید هم باید برای کشور آمریکا صادر شده باشد. این موضوع به دلیل متفاوت بودن شرایط مالیاتی در کشورهای مختلف است که اگر به درستی رعایت نکنید، ممکن است اعتبار گیفت کارت را از دست بدهید یا اینکه مالیات بر اساس کشور از شما کسر شود.

دو روشی که برای شارژ اکانت play station وجود دارند به شرح زیر هستند که هم از طریق سایت و هم خود کنسول بازی این امکان را به شما خواهند داد.

روش اول: شارژ پلی استیشن از طریق سایت

در این روش شما می‌توانید از طریق کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ یا حتی گوشی موبایل وارد حساب کاربری خود در پلی استیشن شده و اکانت خود را با استفاده از گیفت کارت شارژ کنید.

برای شارژ اکانت پلی استیشن از طریق سایت کافی است ابتدا به آدرس https://www.playstation.com/en-us که صفحه ورود به اکانت پلی استیشن است وارد شوید. سپس همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، روی دکمه Sign in که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

آموزش استفاده از گیفت کارت ps4

در این صورت به صفحه ورود به حساب پلی استیشن وارد خواهید شد که مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود.

آموزش استفاده و ورود به اکانت psn

همانطور که می‌بینید در کادر نمایش داده شده ID یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. سپس روی دکمه Next کلیک کنید. در مرحله بعد مشابه تصویر زیر از شما خواسته می‌شود که رمز خود را وارد کنید.

در نهایت بعد از وارد کردن رمز و کلیک روی دکمه Sign in به حساب خود وارد خواهید شد. حال باید مشابه تصویر زیر در حساب کاربری خود روی عکس پروفایل کلیک کنید تا منو نمایش داده شده و سپس گزینه Redeem Codes را انتخاب کنید.

در این صورت مشابه تصویر زیر کادر وارد کردن کد ردیم پلی استیشن مشابه تصویر زیر در سمت راست به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید کد گیفت کارت پلی استیشن خریداری شده از سایت موبوگیفت را در این کادر وارد کنید.

بعد از وارد کردن کد باید روی دکمه Next کلیک کنید. در این صورت به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد که در آنجا اعتبار فعلی و اعتباری که این گیفت کارت خریداری شده دارد را به شما نمایش خواهد داد.

در صورتی که اعتبار نمایش داده صحیح است روی دکمه Add Funds کلیک کنید. در این صورت پیغام Your Prepaid Card has been Redeem به شما نمایش داده خواهد شد که نشان از موفقیت آمیز بودن شارژ  اکانت پلی استیشن دارد.

روش دوم: شارژ حساب پلی استیشن از طریق کنسول

یک روی دیگری که برای شارژ کردن حساب پلی استیشن می‌توانید از آن استفاده کنید، شارژ کردن توسط کنسول بازی است. اگر دارای دستگاه کنسول بازی هستید، می‌توانید بدون نیاز به اینکه به سایت وارد شوید، اکانت خود را شارژ کنید.

برای این منظور مثل روش اول لازم است که ابتدا وارد اکانت خود شوید. بنابراین با استفاده از مقاله آموزش ساخت اکانت پلی استیشن که مراحل ساخت و ورود به اکانت را با هم مرور کردیم، وارد اکانت خود شوید.

پس از ورود مشابه تصویر زیر باید روی گزینه PlayStation Store که در تصویر زیر می‌بینید کلیک کنید تا به صفحه مدیریت اکانت و تنظیمات پلی استیشن وارد شوید.

سپس مشابه تصویر زیر از منوی سمت چپ روی گزینه Redeem Codes کلیک کنید.

در این صورت پنجره وارد کردن کد گیفت کارت پلی استیشن به شما نمایش داده خواهد شد.

کد خریداری شده از سایت موبوگیفت را در این کادر وارد کرده و در نهایت روی دکمه continue کلیک کنید. در این صورت اگر کد به درستی وارد شده باشد و گیفت کارت اعتبار را داشته باشد، شارژ اکانت با موفقیت انجام گرفته و پیغام موفقیت آمیز بودن شارژ اکانت پلی استیشن به شما نمایش داده می‌شود.

جمع بندی نهایی و کلام آخر

در این مقاله به بررسی آموزش کامل استفاده از گیفت کارت پلی استیشن پرداختیم و به شما نشان دادیم که چطور می‌توانید با استفاده از دو روش اکانت پلی استیشن خود را شارژ کنید. این روش‌ها شامل وارد کردن ردیم کد پلی استیشن در سایت و کنسول بازی PSN هستند.

در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص استفاده کردن از کد گیفت کارت در اکانت پلی استیشن دارید، از بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا کارشناسان موبوگیفت شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان