آموزش استفاده از ایکس باکس گلد و مزایای گلد ایکس باکس

اکانت ایکس باکس گلد مایکروسافت یکی از بهترین نوع اکانت‌هایی است که با تهیه این نوع اکانت می‌توانید به بازی‌های آنلاین ایکس باکس، انواع فیلم و سریال و امکاناتی همچون انجام بازی و گفتگوی گروهی دسترسی داشته باشید.

اکانت xbox gold live این امکان را فراهم کرده تا با خرید یک اکانت، دیگر اعضای خانواده را به آن نیز اضافه کنید تا در خانه و کنار همدیگر بدون اینکه نیاز باشد هزینه‌ی زیادی بابت خرید اکانت برای تک‌تک اعضا باشد، به صورت چند نفره به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در ادامه این مقاله از موبوگیفت قصد داریم به آموزش استفاده از ایکس باکس گلد مایکروسافت پرداخته و با بررسی مزایایی که این نوع اکانت ایکس باکس دارد، اطلاعات کاملی در خصوص این نوع اکانت ارائه دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ایکس باکس گلد چیست؟

همانطور که می‌دانید برای اینکه به بازی‌هایی که در مارکت ایکس باکس قرار دارند دسترسی داشته باشید، نیاز است تا یک اکانت ایکس باکس داشته باشید. اما در این اکانت در حالتی که شارژ نشده باشد نمی‌توانید به بازی‌های پولی دسترسی داشته باشید.

ولی ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود. در حالت عادی شما به بازی‌هایی که آفلاین هستند دسترسی دارید. در صورتی که بخواهید بازی‌های آنلاین که امکان انجام بازی تحت وب را به صورت گروهی و دسته‌جمعی به شما می‌دهد را داشته باشید، باید از نسخه ایکس باکس گلد مایکروسافت استفاده کنید.

این نوع گیفت کارت‌ها به مدت محدود ارائه می‌شوند و طوری نیست که اکانت شما شارژ شده باشد. بلکه با وارد کردن این گیفت کارت ایکس باکس گلد، اکانت شما بسته به نوع و مدت زمانی که برای گیفت کارت صادر شده شارژ شده و تا این مدت قادر هستید به بازی‌های آنلاین ایکس باکس دسترسی داشته باشید.

در حالی که در نسخه عادی وقتی کد ردیم ایکس باکس را وارد می‌کنید، حساب کاربری شما شارژ شده و حتی اگر تا سال‌ها بازی‌ای خریداری نکنید، باز هم همان اعتبار سرجای خود باقی خواهد ماند. اما در نسخه گلد، این اعتبار دارای محدودیت زمانی بوده و بلافاصله پس از فعال شدن، به تاریخ انقضا نزدیک‌تر می‌شود.

زمانی هم که اعتبار آن‌ها پایان یابد باید گیفت کارت دیگری تهیه کنید تا به بازی‌های آنلاین دسترسی داشته باشید.

مزایای اکانت گلد ایکس باکس

استفاده از اکانت معمولی ایکس باکس در مقایسه با اکانت ایکس باکس گلد دارای مزایای مختلفی است که لذت انجام بازی را برای شما دو چندان خواهد کرد. در ادامه به معرفی چندتا از مزایای اکانت ایکس باکس لایو گلد می‌پردازیم.

دسترسی به بازی‌های آنلاین ایکس باکس

با خرید و استفاده از اکانت گلد یا نقره‌ای ایکس باکس لایو می‌توانید به بازی‌هایی که نیاز است به صورت آنلاین آن‌ها را انجام دهید، دسترسی داشته باشید. بازی‌هایی که در حالت عادی با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس به آن‌ها دسترسی دارید(همانطور که در مقاله آموزش استفاده از گیفت کارت ایکس باکس ذکر کردیم) به صورت آفلاین هستند.

اما در نسخه گلد می‌توانید به بازی‌های آنلاین در دسته‌بندی‌های مختلفی دسترسی داشته و به صورت آنلاین بازی کنید.

امکان انجام بازی‌های آنلاین گروهی و چند نفره

از آنجایی که بازی‌ها به صورت آنلاین هستند این امکان فراهم شده تا بتوانید به صورت گروهی بازی کنید. شما می‌توانید دوستان خود را در قالب گروه‌های دو نفره یا بیشتر در هر بازی اضافه کرده و با تشکیل گروه در زمان مشخصی که دوست دارید با هم به انجام بازی و به چالش کشیدن یکدیگر بپردازید.

امکان چت و گفتگو در بازی

از دیگر مزایای استفاده از گلد ایکس باکس این است که می‌توانید از قابلیت چت در بازی استفاده کنید یا اینکه با اتصال اکانت‌های برنامه‌های پیام رسان و تماس تحت وب همچون اسکایپ، به گفتگوی تصویری با دوستانتان نیز بپردازید.

دسترسی به بازی‌های آفلاین رایگان

با تهیه اکانت ایکس باکس گلد، این امکان فراهم شده تا بتوانید به بازی‌های آفلاین به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. البته این بدان معنی نیست که می‌توانید انواع بازی‌های آفلاین را داشته باشید؛ بلکه منظور بازی‌هایی هستند که هر چند ماه یک بار توسط مایکروسافت به صورت رایگان در اختیار کسانی که اکانت لایو ایکس باکس را دارند قرار می‌دهد.

برای اینکه پای ثابت بازی‌های ایکس باکس قرار بگیرید، مایکروسافت در هر دو یا چند ماه یک بار، به انتخاب خود برخی بازی‌ها را که اتفاقاً رایگان هم نیستند در اختیار قرار می‌دهد که اگر قرار باشد آن‌ها را داشته باشید لازم است که هزینه آن‌ها را بپردازید. ارزش برخی از این بازی‌های آفلاین به ۴ تا ۶۰ دلار نیز می‌رسد.

از همین روی شما با تهیه یک اکانت لایو ایکس باکس مایکروسافت می‌توان گفت که در طول یک سال تقریباً به ۶ بازی آفلاین هم دسترسی پیدا می‌کنید که ارزش آن‌ها تا ۳۰۰ دلار هم می‌تواند برسد. در حالی که اگر این نوع اکانت را نداشته باشید، باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

دسترسی به هزاران فیلم و سریال HD

با داشتن اکانت گلد ایکس باکس مایکروسافت می‌توانید به فیلم و سریال‌هایی که به صورت آنلاین در دسترس هستند و با کیفیت HD در این مارکت قرار داشته می‌شوند دسترسی داشته باشید. شاید فکر کنید که این گزینه برای ما ایرانی‌ها کاربردی نیست، اما بهتر است بدانید که می‌توانید فیلم‌ها را به این صورت که از زیرنویس استفاده کنید دسترسی داشته باشید.

دسترسی چند نفره اعضای خانواده

مزیت دیگر اکانت Xbox live gold این است که با تهیه یک اکانت، می‌توانید دیگر اعضای خانواده را نیز به اکانت اضافه کنید تا به صورت چند نفره به بازی‌ها دسترسی داشته باشید. این گزینه مناسب افرادی است که در کنار هم و گروهی در داخل خانه بازی می‌کنند.

در این صورت می‌توانید با به چالش کشیدن دیگر اعضای خانواده در کنار هم بازی کنید و از بازی‌های آنلاینی که وجود دارد لذت ببرید.

نحوه استفاده از ایکس باکس گلد

برای استفاده از اکانت ایکس باکس گلد درست به همان ترتیبی که اکانت معمولی را شارژ می‌کنید می‌توانید به این نوع اکانت هم دسترسی داشته باشید. در ادامه مراحل شارژ ایکس باکس گلد را بررسی می‌کنیم.

گام اول: عضویت و ورود به اکانت ایکس باکس

از آنجایی که عضویت و ورود به اکانت مطابق با نسخه عادی ایکس باکس است، لذا برای نحوه ساخت اکانت ایکس باکس و عضویت در آن پیشنهاد می‌کنیم به صفحه ساخت اکانت ایکس باکس مراجعه کنید.

اگر هم اکانت دارید کافی است با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبوری که انتخاب کردید به اکانت خود وارد شوید. پس از ورود به اکانت می‌توانید مراحل خرید و استفاده از گیفت کارت گلد ایکس باکس را مطابق با توضیحاتی که در ادامه داده می‌شود انجام دهید.

گام دوم: بررسی ریجن اکانت و تغییر آن به آمریکا

از آنجایی که بهترین گزینه و ریجن برای خرید گیفت کارت کشور آمریکا است، پیشنهاد می‌کنیم وارد تنظیمات پروفایل و اکانت ایکس باکس خود شده و ریجن را روی آمریکا قرار دهید.

برای این منظور می‌توانید مشابه تصویر زیر پس از ورود به اکانت، روی عکس پروفایل کلیک کرده و گزینه‌ی My Microsoft Account را انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعد از منوی Payment & billing باید زیرمنوی Address Book را انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات آدرس خود را برای صورت حساب و سایر تنظیمات انتخاب کنید.

با کلیک روی گزینه‌ی Add New Address که در ستون Preferred billing info قرار دارد می‌توانید آدرس ریجن خود را بررسی کنید. اگر آدرس روی آمریکا قرار ندارد، لازم است که آن را به ریجن آمریکا تغییر دهید.

 

کافی است اطلاعاتی که در تصویر بالا را می‌بینید وارد کنید. این اطلاعات مربوط به نام یک فرد و آدرس موجود در آمریکاست که چون نیاز است اطلاعات درستی وارد کنید تا مشکلی رخ ندهد، پیشنهاد می‌کنیم از این اطلاعات استفاده کنید.

گام سوم: خرید گیفت کارت ایکس باکس گلد

سایت موبوگیفت یکی از سایت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید گیفت کارت انواع سایت‌هایی که در زمینه بازی فعالیت دارند را خریداری کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به گیفت کارت پلی استیشن ، نینتندو سوییچ و استیم اشاره کرد.

یکی از این سایت‌ها نسخه نیز ایکس باکس گلد است. برای این کار کافی است به آدرس https://mobogift.com/categories/xbox-gold-giftcard مراجعه کنید و طبق تصویر زیر یکی از گیفت کارت‌های 48 ساعته تا یک ساله را برای خرید انتخاب کنید.

پس از اینکه مبلغ خرید را پرداخت کردید کد ردیم در قالب ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. این کد را کپی کرده و سپس مطابق با توضیحاتی که در ادامه ارائه می‌دهیم از آن استفاده کنید.

گام چهارم: وارد کردن ردیم گلد ایکس باکس

برای استفاده از گیفت کارت گلد ایکس باکس نیز دو راه وجود دارد که شامل استفاده در کنسول و استفاده از طریق وب است.

روش اول: استفاده در کنسول

برای وارد کردن ردیم کد در کنسول بازی کافی است وارد کنسول خود شوید. بعد از اینکه مطمئن شدید وارد اکانت خود شده‌اید، مشابه تصویر زیر از منوی بالا روی STORE کلیک کنید.

آموزش استفاده از ایکس باکس گلد

سپس همانطور که در تصویر می‌بینید روی Use a code کلیک کنید. در این صورت صفحه‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد که می‌توانید کد ۲۵ رقمی ردیم کد را وارد کنید تا اکانت شما شارژ شود.

آموزش استفاده از ایکس باکس گلد

بسته به اینکه گیفت کارت خریداری شده چقدر اعتبار دارد، پس از فعال شدن می‌توانید به مدت زمانی که کد اعتبار دارد و اکانت شارژ شده به بازی‌های آنلاین دسترسی داشته باشید.

روش دوم: وارد کردن ردیم گلد ایکس باکس در وب سایت

در این روش ابتدا همانطور که در تصویر زیر می‌بینید بعد از ورود به سایت ایکس باکس مایکروسافت https://www.xbox.com/en-US ، روی عکس پروفایل خود کلیک کرده و سپس منوی Redeem Code را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از ایکس باکس گلد

در این صورت وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که می‌توانید کد ردیم را وارد کرده و پس از کلیک روی دکمه‌ی NEXT از اکانت طلایی ایکس باکس استفاده کنید.

آموزش استفاده از ایکس باکس گلد

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله از وبلاگ موبوگیفت به نحوه استفاده از اکانت ایکس باکس گلد پرداخته و مراحل عضویت و ورود به آن را مورد بررسی قرار دادیم. سپس به بررسی تفاوت‌ها و مزایایی که استفاده از این نوع اکانت ایکس باکس دارد پرداخته و شما را با آن آشنا کردیم.

در صورتی که سؤالی در خصوص استفاده و شارژ اکانت گلد ایکس باکس دارید، می‌توانید از بخش نظرات ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

پشتیبانی تلفنی رایگان